I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Psykologhjälp?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Groupie

2006-08-24 22:37

Psykologhjälp?

Den senaste tiden har min mentala hälsa känts som en jävla bergochdalbana, ibland har det varit bra och ibland har det varit ett rent helvete. Mitt humör har hoppat som en jävla jo-jo.

Detta har delvis haft sin grund i att jag inte vetat vad jag ska göra nu i höst, eftersom jag slutade skolan i våras. Nu har detta löst sig men trots det så mår jag fortfarande piss. De senaste veckorna har det bara blivit värre och värre och inte ens skolan som jag såg som en liten fast punkt gör längre att jag känner mig säker. Det känns som att jag famlar i mörkret och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner mig rastlös men vet inte vad jag vill och jag orkar snart inte kämpa längre. Jag orkar inte vakna upp till ännu en dag och jag har nog aldrig på så fullt allvar tänkt på självmord (jaja jag förstår om vissa vill avfärda detta som skit eftersom jag ännu inte begått det).

Detta är ingen fjortis-skära-sig-i-armen-grej även om det kan verka så, jag har haft det såhär i nästan 2 år nu men det är nu som sagt som det har blivit värre än någonsin. Och det är ingen höstdepp grej för det har pågått över hela sommaren och som sagt långt innan dess också

Är det någon som befunnit sig i samma i samma situation som har tips på hur jag ska gå tillväga för att det ska bli bättre? och tror ni psykologhjälp kan leda till något?