I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skolans start, några blev ägda (betyg och kunskap)

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-08-23 15:34

Skolans start, några blev ägda (betyg och kunskap)

Alltså förlåt mig, jag önskade att det gick bara starta en tråd utan att behöva ha en rubrik.

Iaf i dag, skolan har börjat. Några nya har börjat (Sista året) där en av dom var en fransyska.

Har gått på den där skolan sedan 2004 och har också fått höra några elevers betyg i Franska och hur duktiga dom är på att tala/skriva osv.

Dom har hela tiden småskrytt lite om hur franskaläraren tycker om dom. Vill bara påpeka att dom har här språket sen 7:an.

Sedan i dag när läraren presenterade henne för oss så såg man direkt på skrytmånsarna att dom funderade ut några meningar, det visade sig att efter några minuter så orkade dom inte tala mer Franska och gick då över till Engelskan. Sjukt ägda människor liksom, efter allt detta skryt om betyg och kunskap inom språket som sedan sprack på några minuter vara bara roligt.

Detta bevisar en sak,att betyg/graderingar behöver inte betyda att dom är duktiga. Det är klart att man kan vara de men ibland så är de frågan.

Liksom, jag har sedan i Mars börjat läsa Ryska privat och jag kan lova er att jag kan iaf hitills föra ett litet samtal där jag kan uttrycka mig.

Får bara hoppas att dom någon gång (vilket jag tvivlar på) prata Franska, liksom det är nu man har chansen att förbättra språker tycker jag.

Ok nu har jag skrivit klart, nu är de upp till er att berätta något liknande. Älskar Whoa just för att folk kan uttrycka mer här. :)