I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den bästa känslan i världen

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-08-14 20:03

Den bästa känslan i världen




Min kära mamma brukar beskriva mig som en konstig, snäll och rolig känslomänniska. Hon anser att jag är lite blödig, att jag funderar på tok för mycket och att det hade varit fett och ballt om jag bara "käkade en chill-pill emellanåt" för att använda hennes egen terminologi. Hon gillar att påpeka detta faktum ungefär två gånger i veckan, tis- och torsdagar och hon gör det med en patenterad blanding av glädje, sarkasm och entusiasm varje, varje gång.

Men som vi alla vet, har även mammor fel och befinner sig titt som tätt på djupt vatten, på cykelturer och i blindo. Trots detta faktum är det mycket möjligt att mitt gamla kvinnliga päron prickat rätt denna gång, att hon nosat upp något spännande* och en enorm sanning är på väg att exponeras. Skulle så vara fallet, att mamsen gjort en adekvat och proffig bedömning, är det dock ingen fara på taket, kon står långt ifrån isen och jag kommer fortfarande att vara glad, snäll men framförallt känslig.

För det skall erkännas, under en normal och lagom lagom dag entrar i snitt 37 känslostadier mitt humör, (huruvida detta är mer eller mindre än näste man har jag ingen aning om), och påverkar såklart mitt agerande och mina funderingar. En del är ledsna, en del är busiga, men majoriteten är älskvärda och skönt slappa.

I ett försök att hitta paralleller, få inspiration och dra lite på smilbanden är denna tråd skapad för att ge utrymme åt allas våra favoriter. Ge en kort beskrivning på vad som får din båt att flyta, hur du enklast fixar fram känslan och annat smått och gott av intresse.


Trött men glad
Vill jag hitta denna underbara men svåråtkomliga känsla är det av essentiell vikt att natten innan genomlids svettig, hallucinerande och naken. Effektiv sömntid bör helst inte överstiga fem-sex timmar och tänk bastu-grader när du justerar temperatur. På morgonen ska man alltid skippa frukost och andra lyxiga förnödenheter för att ytterligare förbätttra sina chanser. Nerpackad i ryggsäcken kan man lägga ett par roliga böcker, kanske någon tokig bebisteckning och eventuellt lite choklad. Målet för dagen ska vara att göra så lite som möjligt, men med så stor utdelning som möjligt. Sociala sammankomster tacklas med enkelhet och det kurrande ljudet från magen används som bakrundsmusik. Som sagt, utförs denna ritual korrekt väntar ett gudomligt himmelrike och sagolik eufori.


*Näsborrarna i hennes släktled är extremt exeptionella, vi har både vinprovare och parfymmakare närvarande på meritlistan, så helt otänkbart är det ju inte...

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.