I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mer kärlek åt folket!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-07-22 20:19

Mer kärlek åt folket!

Jag har bara en sak att säga.
Igår efter en lång promenad med min syster, satte vi oss för att dricka te och prata. Hur som helst kom vi in på en disskution om "kärlek mellan människor". Det uttrycks för lite kärlek i den här världen. Varför kan vi inte ge mer kärlek? Man kan inte ge för mycket kärlek. Det skulle bli en sådan mycket lyckligare och finare värld då.
Man blir hjärntvättad i dagens samhälle att man blir lycklig av att köpa saker, vilket jag inte alls tror är en bestående lycka. Visst kan man bli jätteglad för dagen eller veckan, men enligt mig är inte det samma sak som att känna lycka. Jag tror att det är därför så många människor är förvirrade i denna värld, för de förstår inte varför de inte är lyckliga, som reklamen lovar att de kommer bli, om de köper deras nya produkt. Tänk er att teveapparaten skulle göra reklam för "hur man ger kärlek till varandra", vad fint det skulle bli! Alla människor skulle lära sig att älska varandra.
Varför gör vi inte mer saker för varandra? Det minsta lilla léende man ger till en främmande själ på tunnelbanan, skulle kunna förgylla den människans dag. Tänk dig själv att någon går fram till dig på stan och ger en spontan komplimang. Det skulle iallafall förgylla både min dag och jag skulle komma ihåg det och spara det i mitt hjärta för livet, att någon vågar gå fram och sprida lite glädje.
Det gäller att våga slösa med äkta komplimanger, eller bara en enkel sak som att hålla upp dörren till någon som man ser behöver hjälp. Vi, alla människor tillsammans kan göra den här världen till en ödmjukare och vackrare värld!
Det är inte så svårt, det är ju så enkelt. Bara att våga ta steget och vilja ge mer kärlek.
Jag blir iallafall glad över att se att jag gjort någon annan glad. Så det behöver inte bara vara uppoffringar, kärleken studsar tillbaks på dig. Iallafall om alla skulle välja att gå den här vägen. Du skall behandla andra såsom du själv vill bli behandlad av andra, helt enkelt.

Det var det jag ville säga.. Vad tycker ni?

go with the floooow