I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"värdesättning"

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Producent

2006-07-22 11:30

"värdesättning"

Jag och en kompis hade en liten konversation så här på kvällen. Plötsligt frågade han frågan "Vad skulle du helst vilja göra just nu?" Jag svarade att jag ville vara med en "speciell person" som bor på ett "speciellt ställe". Han tog det som en diss och började snaca om hur jag "värdesätter" folk. Jag sa det att alla har samma värde men vissa får bara mer uppmärksamhet. Men han var fortf. sur. Jag förstår inte varför.

Jag har träffat denne person en helg. (hon vet vem hon är om hon läser det här.) Jag träffar min kompis som jag pratade med en aning mer än henne. och han ansåg att jag inte kunde tycka om henne bättre bara för att jag knappt "känner" henne. Vi känner fan varandra mer än vad jag känner i princip alla i min kompiskrets!

I vilket fall...

Det jag vill få sagt med är att även fast alla har samma värde så "värdesätter" man vissa andra mer. Även fast man knappt träffar dessa.


Jag ber om ursäkt ifall jag uttryckte mig otydligt eller något. Jag skyller på att jag inte sovit något inatt :P

When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold