I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett slag på käften

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Rappare

2006-07-07 02:12

Ett slag på käften

Jag och min polare satt ikväll och pratade, och kom in på temat "slagsmål". Vi började bland annat prata om hur farligt det egentligen är att slåss med bara nävar, det vill säga, en helt ren fight. Visst, ett riktigt slagsmål kan sluta upp ruskigt illa, bland annat genom att någon dör eller något annat, men hur är det just att bara slåss en ren nävfight?

Vet inte varför vi kom inte just så mycket på det, men vi bestämde oss för att pröva i alla fall. Det gick ut på att vi fick slå varannat slag på varandras käke med knuten näve.
Och faktum är att det bortsett från huvudvärken man får efteråt gav oss båda en ganska skön kick just då. Det är något med att ta emot ett hårt slag som får en att känna sig levande.

Jag skulle personligen aldrig vilja vara med i ett riktigt slagsmål, men jag måste säga att jag faktiskt blev lite fascinerad av hur något så korkat och dumt kunde kännas så skönt just då.

Någon som har gjort något liknande?


Nej, jag och min goda vän är varken självplågare, eller sadister.