I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vems ansvar att "ta snacket"?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-06-20 23:09

Vems ansvar att "ta snacket"?

Kära Whoa. Alltså jag fattar inte detta.

Med risk för att som vanligt göra diskussionen till ett bråk mellan manligt och kvinnligt undrar jag om det ALLTID är killens ansvar att man ska prata igenom ett (icke uttalat) förhållande?

Rätt nyligen blev jag kär i en tjej, efter att vi bl a strulat på krogen och senare även haft sex nyktra när hon sovit över. Till slut blev ovissheten för mkt så jag fick "ta snacket", och fick reda på att hon inte var känslomässigt intresserad. Jobbigt, men that's the way it goes.

Nu senare hånglar jag med en annan tjej på fyllan, och ungefär en månad efter det har vi sex. Hon börjar bli väldigt kärvänlig även "dagtid" och jag känner att det är dags att prata om saken, och förklarar att jag inte har några sådana känslor. Då blir hon väldigt besviken på mig för att jag agerat som jag gjort. Ingenting uttalat, men underförstått att jag "utnyttjat" henne som jag tolkar det.

WTF? Är det alltid mitt ansvar att kolla läget? Jag fattar inte.

Bör det inte vara den som faktiskt har känslor som bollen ligger hos? Kan man verkligen utgå från något bara för att man har sex? Fan, jag vill inte behöva ha dåligt samvete varje gång jag har sex med nån för att hon "kanske" blir besviken.

Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår