I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moraliskt dilemma.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-06-11 22:27

Moraliskt dilemma.

Känns lite patetiskt att langa kärlekstråd. Trodde aldrig jag skulle sjunka så lågt, men whutever. Måste ha synpunkter innan jag blir sinnessjuk. Tänk er in i den här situationen, och berätta hur ni skulle agera i de olika aktörernas skor.

Person A är kille som går i samma klass som Person B (tjej). Person B har haft pojkvän (Person C) i tre år. Person B och C tar paus. Person A och B har flirtat under en relativt lång tidsrymd, efter en fest slaggar A hos B varpå en del saker händer. B frågar om det bara var den natten, eller om det kanske är något mer. Ämnet diskuteras och A och B kommer fram till att båda skulle kunna tänka sig ha något seriöst med den andre. Hursomhelst blir B och C tillsammans igen, vilket inte sätter stopp för att A och B fortsätter strula (även om försök har gjorts). B medger att hon har starka känslor för A och vice versa.

Så, mina vänner. Who's the bad guy? Är det rätt av A att agera som han gjort? Är det rätt av B att agera som hon gjort? Vad är en eventuell lösning på problemet och vad skulle ni gjort om ni var A, B eller C?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.