I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är folket i Malmö allmänt för dryga och "kaxiga"?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-06-03 23:32

Är folket i Malmö allmänt för dryga och "kaxiga"?

Ja, jag har bott i malmö sen -95 och jag trivs såklart men när jag kom in i en viss ålder som innebar kanske att ta kontakt med andra folk från andra håll av stan så har man stött på otroligt många som får fram en sida av sig som man bara blir tvungen att avsky. Jag har också märkt att folk i malmö kan vara fientliga och de saknar tillit. Om man nu skulle fråga någon om hjälp(med beskrivning av en gata eller annat) så skulle den personen bli väldigt tveksam som om de inte litar på att man vill ha deras hjälp och inget mer.

För att inte tala om tjejerna här, måste säga att det är en jävla skillnad på tjejerna från malmö och från (ex) halmstad. Jag fikar rätt ofta och ibland vill man ta kontakt med andra bara för att typ snacka om umgås lite, men folk är så dryga eller rädda jag vet inte vilket av dem. Däremot i andra ställen var folk riktigt trevliga och man kunde verkligen bli vän med de.

Varför tror ni det är så, och är det bara jag som upplever det så?