I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är intresserad av en som är i ett förhållande

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-06-03 01:38

Är intresserad av en som är i ett förhållande

Mitt dilemma ter sig som sådant att jag är intresserad av en tjej som redan är i ett förhållande. Men jag är så upp över öronen förtjust i den här människan att jag inte vet om det ska få hejda mig längre, det känns som att jag vill prova, se om det bär eller brister. Jag har känt henne väldigt länge och pratat med henne i flera år nu och jag har vandrat in och ut ur förhållanden under den tiden men den som alltid bestått i tanken är ju denna person. Och nu har hon förtäljt att hon inte längre är kär i hennes pojkvän men att hon inte vill ta itu med det utan väntar och ser vad som händer. Och hon har sagt till en vän till mig att jag ’ligger på topp’ bland alla killar, vad det sen riktigt innebär vet jag inte. Nu måste jag ha feedback på ämnet så min fråga är.

Ska man låta moral och etik gå före sina känslor?

Har någon av er varit i den situationen att ni varit i ett förhållande och fått upp ögonen för någon annan innan förhållandet är slut, i så fall hur ställde ni er till den personens försöka att vinna er kärlek?

Eller har ni andra åsikter kring detta eller den titelbaserade värld vi kallar för känslor?

Och ja, jag gjorde en ny användare för att få vara anonym så vi kan hoppa över det på en gång.