Samhället år 2500?
Langa upp ideer, vad tror ni? hur ser samhället ut runt år 2500? Filosofera mera! :)
-=DiGiT=- ya know thats ma name, u punk ass mutha fucka
Ja, en jävla massa saker hinner ju hända på 500 år! Kolla hur världen såg ut år 1506 och jämför med idag. Världen existerar säkert inte ens om 500 år...
Men om världen existerar då? vad kommer hända, kommer samhället vara på en annan planet då ? va tror du? flygande hus? keep it coming
Pistoler som skjuter laser och låter peuw peuw.
drogerna tar över och utvecklingen upphör
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men äärligt nu filosofer, hur tror ni samhället ser ut, människans evolution osv.
Krig och misär.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror absolut att världen inte existerar då, utan att vi har förstört den o sen dött ut.....
BAHA!
men tiden innan jorden går under då? hur ser samhällerna ut, byggnader, bilar, kommunal trafik osv.. Spamma på !
vi är alla döa?
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!
Först har vi ju det uppenbara miljöproblemet. Ifall vi fortsätter som vi gör nu kommer vi förstöra oss själva, men det är väl ingen hemlighet.. Sen har vi problemen med överbefolkningen. Människor lever längre och det föds mer barn, också ett uppenbart problem. Sen har vi fördelningen av pengar och makt. Dem rika blir rikare och dem fattiga fattigare. Allt pga av människors begär efter "välstånd". Allting ska drivas så att dem rika blir rikare. Hat, begär och rädsla människor imellan kommer förgöra oss. Men annars tror jag att det säkert kommer att finnas en typ av fax som man kan beställa hem pizza igenom.
jag lever fortfarande då iaf
hehe de e bra Lion P22, pizza genom faxen =D någon mer som har bra förslag på t.ex. uppfinningar, byggnader ser ut, människan ser ut osv. !
jag tror att man kommer lösa överbefolkiningen och svälten med hjälp av kloning. man kommer klona kossor som fan sen så kommer hela jorden vara en stad :D
SUCK SHAFT
Alla människor har microchips inplanterade i sina kroppar och hjärnor. Genom en gigantisk dator kontrollerar staterna alla handlingar, tankar och resor människor gör. Chipen fungerar också som kontokort etc. när du ska handla nåt sticker du fram skallen och de läser av hur mycket du har på "kontot" med en maskin. Vid minsta förbrytelse kan den skyldige individen genast bestraffas genom att staten genom superdatorn t.ex. spärrar individens förmåga att handla. Kontrollen och förtrycket är totalt.
Graffare
2006-05-29 17:27
alla kommer heta robert och dem svarta kommer styra världen
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
jorden kommer ju nog inte finnas vid detta lag, men människan kommer överleva, för människan har flyttat till mars.. samhället kommer vara helt förstört, knark e som frukost men men..
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Graffare
2006-05-29 17:29
hoffa du är inte häftig, jag kommer inte leva den där tiden så denna tråden är inte alls häftig eller intresant
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe P17 alla kommer heta robert och dem svarta kommer styra världen ja, detta uttalande e ju heller inte så häftigt, och eftersom det inte var spec troligt så finns det heller ingen anledning varför du finns här när du skriver : så denna tråden är inte alls häftig eller intresant så varför bryr du dig om tråden och skriver ett väldigt "häfitgt" uttalande?
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Haha så roligt med alla domedags scenarion. NEJ världen kommer fortfarande att existera om 500 år. Det jag vet med säkerhet är att INGEN någonsin kan förutspå hur det kommer bli om 500 år. =) Tråkigt att folk e så jävla pessimistiska.
500 år, shit det lär ha hänt en hel del. frågan är hur stelt samhället kommer vara, hur pass kontrollerat det kommer vara med tanke på att det bara blir mer och mer kontrollerat som det är nu. kommer vi kunna röra oss någonstans utan att man blir filmad, eller sedd på något sätt. usch men födas mer barn kommer det nog inte göra, men det kommer att bli ett säkrare samhälle på något sätt, mera säkerhetsåtgärder för diverse saker och färre människor kommer att dö. så kommer vi bli latare också hmm känns som att det kommer vara mera stelt
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
jag tror man kommer va fullpumpad med olika nano-maskiner, typ bättre immunsystem, förbättrad kroppslig prestanda och utökat minne med mera... sen tror jag man kommer lägga till sinnen, typ som fladdermössens seende (de finns redan en forskare som prövade de, tog inte lång tid för hans hjärna att tolka de nya sinnet) sen skulle det va coolt om man hade en hud som i tevespel, typ me information om hur mkt klockan är, hur varmt, hur många skott man har kvar i sin laserpistol med mera
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
förstår inte varför allt skulle va så speicat,,, tekniken utvecklas förvisso men iaf... men som sagt, skulle va kul o se!
space is the place
Skivsamlare
2006-05-30 01:54
Lynguistic P21 håller med. när man försöker spå framtiden säger man alltid mer om nutiden än om en eventuell framtid. jag tror inte att vi nått toppen på vår civilisation. jag ser egentligen ingen anledning att tro att saker skulle bli sämre eftersom historien säger tvärt om.
Prs P27 "Tror även att människan kommer bli tvingad att komma närmare naturen. Som man tänker idag är ju jorden till för oss, något man blivit tvungen att förkasta år 2500." Detta ser jag iof som helt o hållet främmande. Om man nu får anta att vår befolkning på jorden inte kommer minska avsevärt tills 2500 så blir vi tvugna att utnyttja vår jord på bästa möjliga sätt med hjälp av dom medel vi har. För att kunna få tillräckligt hög avkastning för att försörja oss alla. Att gå tillbaka till något slags "närmande" till naturen ser jag som främmande, däremot säger det ju inte att man inte kommer att respektera naturen.
Lynguistic P21: den kommer nog existera men inte fan komemr de finnas nått liv på jorden! gå ner på stan - du får en kniv i dig, gå till närmsta resturang och du får yttligare kalorier i dig, åk bil o du förstör världen lite mer, osv osv osv osv osv osv.............
BAHA!
intressanta inlägg.. men om ni själva skulle bestämma hur denna "framtids stad" skulle se ut, hur skulle ni bygga den?
laserhammare o spik
*badumtisch*
IDIOT P19 Hur kommer livet försvinna då? Kommer allt liv knivhuggas till döds? Kommer allt liv få i sig för mycket energi??? Kommer bilarna att förstöra världen.? Dom första två är ju bara löjliga. Den tredje är förvisso ett miljöproblem. Men kommer inte på något sätt att förgöra livet på jorden.
psyjunta vill bara ha en diskussion, de e coolt me lite futuristiska grejjer
hoppas att det blir som i "Femte Elementet" jag vill också bo på 5000:de våningen och käka thaimat från ett luftskepp som hänger utanför mitt fönster jeaaaah CORBEN DALLAS MOTHAFUCKAAAAAAAAAAAAAAAA
thats the spirit! fortsätt me era ljusa ideer om hur morgondagens samhälle ska se ut!
hoppas skiten inte finns 2500...
strength
vad spelar det för roll, vi lever ändå inte då.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
broed__ "de e coolt me lite futuristiska grejjer" right?
-DigIt- P18 jorå, lite, fast det är roligare om man säger "hur ser världen ut 2050" sen skriver någon en tråd "digit du hade ju helt fel" osv.
okej , men kör på 2050 om det känns bekvämare .
jag pallar inte skriva nått just nu men ja kan säga en sak.... CYBERPUNK
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Prs P27 lever antagligen inte då.
Lynguistic P21: men kolla här, gå o köp en aftonbladet, så räknar du hur många procent utav nyheterna handlar om mord, krig eller nått annat negativt, or am i right? inte för att vara pessimistisk (stavning?) men enligt mig så är världen på väg rätt åt hevete!
BAHA!
våld och sex säljer idiot... sen läser du ju även aftonbladet
det var bara ett exempel, vad säger att jag läser aftonbladet? ja våld o sex säljer....idiot....hör du inte själv?
BAHA!
idiot menar att kvällstidningar alltid förstorar upp o tar alltid hand om de mest gruesome historierna... du får knappast läsa om fredrik som viger sitt liv åt att hjälpa gräshoppor i mellanöstern
psyjunta: asså låt oss stoppa aftonbladet åt sidan, asså va har ni era ögon till? ser ni att många saker utveckas åt HELT fel håll? tex bara för 2-3 år sen om nåpn blev knivhuggen, SHIIIIT tänkte man då, om de händer nu? och typ? man reagerar inte ens! sorry om jag drar upp knivhuggning hela tiden, men det e ett bra exempel!
BAHA!
IDIOT P19 Aftonbladet är en skittidning. Dessutom säljer missöde. Så det är väl ganska självklart att det är det som kommer visas mest i tidningar. Däremot betyder det inte att det är sant. Media har inget som helst ansvar att visa upp en representativ bild av hur samhället ser ut i en bra/dålig skada. "bara för 2-3 år sen om nåpn blev knivhuggen, SHIIIIT tänkte man då, om de händer nu? och typ? man reagerar inte ens!" Jag tänker samma sak då som nu. Men ja brottsligheten har inom vissa områden blivit grövre. Men vad det beror på är det ingen som kommit med någon bra anledning till, troligen så misstänker man att det handlar om mer alkohol i samhället. Men vad är det du försöker säga.? Kommer folk att misshandla alla till döds.? Det går inte att bara ta en massa negativa saker man ser i media och sedan slå ihop det till en bild av att allt går åt helvete.
vem bryr sig, då är vi döda för längesen
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
korkadebrud va e det för skitsnack?
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Människor är programmerade att vara perfekta, inte dricka eller ha sex "för tidigt" osv..