I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya Busta Rhymes - I love my bitch , + 100 tankar

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-05-19 01:54

Nya Busta Rhymes - I love my bitch , + 100 tankar

www.hhboard.com

Mayn shut the fuck up, allvarligt talat börjar tröttna på deras jävla "bitch" o "bitch" o "bitch" "she aint scared of the dick".
Kan de inte rappa om något som inte sänder ut dåliga signaler?

När jag var 15 år gammal va det kul o höra i låtar grejer som "hoe" o "bitch". Men jag är 20 nu i sommar och tycker att det är jävligt töntigt att de hela jävla tiden "bitch" "bitch". Hade varit en helt annant femma om låten var åt en brud som hade gjort något dumt. Men texten verkar vara om att han gillar sin tjej men han måste säga bitch. Busta är lätt över 30 år och han "bitch" bitch. Shit.

På sista tiden har jag ändrat helt hur jag ser på vissa filmer och vissa låtar jag hör.

Jag har alltid varit emot folk som säger att filmer, musik och spel inte påverkar en människa men jag börjar tro mer och mer att den gör det. Och det mesta vi ser i filmer och hör i musik är så jävla negativt så det är inte sant.
Hörde i en dokumentär att innan 20 års åldern hinner vi se vettefan hur många tusen mord-scener ifrån filmer.
Och allting blir vara värre och värre, vi blir immuna mot allting idag och tycker ingenting är skrämmer oss mer, det såklart gör att sjukare och sjukare filmer kommer. Det samma gäller musik, lyssnarna sätter en standard som artiserna måste följa och det verkar komma sjukare och sjukare grejer som alltid måste överträffa föregående grej.

Säger bara palla låta detta utvecklas jag menar va fan ska mina barn lyssna på en låt där den som standard snackar om döda och horor. Eller spela jävla CS 24/7 som får de brainwashed och får damp för ingenting. Jag har en massa polare som kan med handen på hjärtat erkänna de har blivit lite skadade på ett eller annat sätt av dataspelandet.

Jag vet att om jag inte gillar det ska jag inte kolla eller lyssna på det och inte klaga. Men va bara tvungen o skriva av mig lite.

Jag vill INTE alls att som lösning ska sätta någon censur, man ska kunna tala fritt. Men även om man har frihet till vad som borde man utveckla en respekt för medmänniskor som producent av en konst vare sig vara film, musik, spel att lära ut gott istället ont.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.