I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Självmordsbenägen polare...

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-05-16 18:05

Självmordsbenägen polare...

Tja alla whoaiter...

Jag är rätt orolig för en kompis till mig som jag kännt i 1-2 år... innan dess har vi gått på samma skola i c.a 3 år...

Han är en sånn person som är glad utåt hela tiden men man märker att han inte är glad... Han har nyss fyllt 17, för ett år sedan tog hans morsa livet av sig och hoppade från en allmän balkong i trapphuset...

Endast nåra månader senare var det nya tjejer som friade till hans farsa , och jag vet inte exakt när, men grabben har bott ensam hemma sen säkert början av förra sommarlovet...

Hans farsa har lämnat honom och bor hos sin nya fru c.a 8minuters gångväg därifrån, farsan är enligt mig en otrevlig jävla kostymnisse... som kommer till honom typ en gång varannan vecka och lämnar mat.

Stalkade hans farsa lite på internet och hans farsa e skriven på båda lägenheterna.... Min kompis e ju rätt psykiskt instabil och har försökt ta självmord en gång detta året... och han var nära på att ta samma väg som sin mamma för bara nåra månader sen...

Och hans pappa är fortfarande inte hos honom.. grabben spelar dock att han mår bra kungligt skickligt men det såg ja igenom och nåra till...

snackade med han över nätet i förrgår och han sa att han var deprimerad o blablabla, han har ju en del problem o stå i... så sa han att han hade gråtit sig till sängs i en vecka och "snart inte orkade mer" ...

Och ja sa att han kunde gå till en psykolog vilket ja tycker han behöver för annars kommer han ta livet av sig, för en gång sa han när han hade tänkt o ta livet av sig att "jag har vetat att jag skall dö såhär i flera år" ....

Men han vill inte gå till "nån jävla psykolog" för han säger att alla kommer tro att han är nått "jävla psykfall" ...

Och ingen av kompisarna har agerat än och jag tycker det enda man kan göra är att ringa bup akut o få grabben instängd han behöver seriöst hjälp innan det är för sent...

Hans farsa kan få en fin polisanmälning för han lämnar sin son att bo ensam , farsan är ett riktigt as.

Så ingen annan har tatt kontakt med bup akut än. va tycker ni ja ska göra?, ringa in ett annonymt samtal o få han inlåst!

Whoa hjälp mig =)...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.