I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Man utvecklas och lär sig något varje sekund som..

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Producent

2006-04-27 00:10

Man utvecklas och lär sig något varje sekund som..

..går ?

Jo det är faktiskt sant, har bevittnat detta åtal ggr.
Ett exempel är tråden om vars kusin (tror jag det va ?) som är 14 och blivit gravid.
Uttalade mig lite illa upptäckte jag därefter och har såklart ändrat min syn på det hela.
Jag tenderar att göra det hela tiden.
Har varit på praktik i en hel månad, jag vart positiv och glad hela tiden. Va väldigt ööpen till att lära mig yrket, vilket jag hann göra.
Det va inga problem där inte, chefen däremot betedde sig som ett riktigt svin. Försökte tackla det och lyckades.
Men tänkte sedan, skall jag hålla på så hela tiden ?
Trivdes där med folket.
Men trivdes inte tillräckligt för att göra ett beslut om det var rätt ställe för mig att utvecklas som människa.
Alla behöver juh en miljö, där man kan möta utmaningar som man sedan löser.
Men jag kände där att jag inte kunde det.
Ända sättet där var att göra det enda rätta och sluta.
Kommer att byta till något annat som jag vill känna mig trygg, säker och kunna klara av dem utmaningar jag blir bemött.

Min point med det hela är juh att man utvecklas som människa hela tiden, man kommer på saker man inte fattat innan.
Har suttit en del av min dag idag och filosoferat kring detta.
Tycker det är intressant hur man kan öka sitt intellekt med just att undersöka saker trots att man egentligen inte undersökte det ...

Hoppas ni förstår vad jag menar :)

Since 1984
@realgizlee // twitter