I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att ha mål och veta vad man vill..

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Producent

2006-04-16 16:02

Att ha mål och veta vad man vill..

Tjena!
Detta är min första tråd i vardagsfilosofi, någonsin tror jag..
Så jag vet inte om den passar här eller inte! Nåväl..


Jag varnar lite innan bara, det blev ganska mycket nedskrivet, det är lite mer en dagbokskänsla över det hela, jag antar att det kanske för någon/några kan vara intressant att läsa, men för många kan det nog vara "jaha, och? vad tillför det mig som läser detta? kul för dig att du vet då.."
Känner ni att det inte intresserar er att läsa om vad jag vill, mina mål osv så sluta läsa redan nu, för allt jag skrivit är personligt så.


När jag satt på bussen hem idag så funderade jag lite över vad jag ska göra när min utbildning på folkhögskolan jag går på är slut..
Jag har under tiden jag gått här varit inriktad på att flytta hemifrån, ni vet, egen lägenhet, fast jobb och klara mig själv.
Idag när jag tänkte på vad jag vill så kände jag att jag inte alls vill ha ett fast jobb, en egen lägenhet och försöka klara mig själv..
Det jag vill göra är först och främst att gå klart här så att jag kan flytta hem till Karlstad igen, har alltid bott med mamma tidigare, tills jag var 11 år eller något sådant så bodde även min halvbrors pappa (min låtsaspappa?) hos oss, och eftersom han alltid varit som en pappa så har jag varit där en hel del efteråt att han flyttade ifrån oss.
Iallafall, för att inte dra mitt livs historia..

Jag vill flytta dit istället, till honom, även han bor i Karlstad.
I sommar så vill jag bara ta det lugnt, inte försöka uppnå mina mål eller något sådant.. Bara koppla av och känna mig allmänt ledig och slapp.
Till hösten så vill jag plugga på komvux så att jag får csnpengar, kunde väl lika gärna ha jobbat kan man tycka, men jobb är ju svårt att få och jag behöver plugga upp lite..
Jag kommer isåfall plugga "heltid" och ta fullt studielån, jag vet att det ger skulder som man behöver betala tillbaks.
Men för pengarna så kan jag köpa massa saker som jag vill ha och "behöver" till mitt musikskapande, just nu känns det så begränsat, jag gillar inte den känslan direkt.. fast det gör väl ingen.

Nåväl, när jag väl befinner mig i Karlstad, pluggar på komvux och köper mig prylar till musikskapandet så ska jag även försöka få min låtsaspappa att börja engagera sig lite mer i musiken, han kan spela gitarr helt okej, sjunger ju samtidigt, inte så vidare kanske men jag tror att det finns potential ändå, det vore dumt att inte testa.. + att han inte är hemma 24/7 och ah, min bror som bor där nu kanske ska flytta så då finns hans rum ledigt!

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se