I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Viktig budskap jag kom fram till.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-04-07 23:52

Viktig budskap jag kom fram till.

Ja det kanske låter lite barnsligt,men efter att ha läst en liten roman på internet några år sedan så dök den romanen upp i går efter att ha sett en film på skolan om ett rysk barnhem i Pedrozosvk (stavning?).

Tack vare filmen så har det i princip förändrat lite av mig, det här med lycka. Hur än mycke pengar jag kommer att få så blir jag aldrig lycklig för evigt.

Dessa pengar måste spenderas, hur då? Jo genom att offra i princip det mesta till barnhem världen runt för ger man dom (jag är inte ego,detta är sanning) åt garubarn så köper dom bara mer lim/andra droger.

Jag tänkte på den där maskerade snubben (Detta är inte från romanen,men den har i princip samma budskap) med tigermasken i Tekken vid namn King.

Man kan (om man har spelat alla Tekken spel) se hans budskap, han tränar i princip för att bli bäst i Pro Wrestling och med dom pengarna han får så skänker han jättemycke till barnhem i Mexiko.

Man blir nästan tårögd när man ser detta budskap, att träna upp sig och "offra" sitt liv för barnens skull. Jag får hoppas att det finns någon idrottsman i dag som gör de för barnets skull. För varför skall dom ha pengar när man inte kan köpa lycka?

Den dagen då jag blir rik (vilket jag nu aldrig bli) så skulle jag skänka 70% av mina pengar till barnhem världen runt, att jag sedan skulle få pengarna från boxning/MMA/K-1 gör detsamma. Bara jag gör de för barnens skull.

Kanske låter fjantigt det här, men budskapet har påverkat en del av mitt liv.