I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svartsjukedilemma...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-02-28 16:46

Svartsjukedilemma...

Min flickvän ska vara borta och jobba i 4 månader nu till sommaren, en långdistansrelation är alltså på G. På den arbetsplatsen jobbar även hennes ex, eller snarare snubben hon dejtade strax innan vi blev tillsammans. Fine, tänker jag, det spelar väl ingen roll. Hon insisterade även på att denna snubbe var den enda person hon haft något förflutet med på den arbetsplatsen (där jag och min flickvän förövrigt också träffades).

Problemet är att jag nyss fick reda på att det finns ytterligare en snubbe på samma ställe som hon haft ihop det med.
Frågan är alltså: ska jag konfrontera henne och fråga varför hon inte nämnde den snubben eller ska jag skita i det och ligga och svettas hela sommaren? Egentligen är det ju skitsamma vilka hon träffat innan vi blev tillsammans. Känns surt bara att hon ljög om det i allafall.

En otrevlig jävel med ett hjärta av smultronpaj.

2006-02-28 16:54
det är inte smart å fråga varför hon inte nämnde det.
skit i det bara å härda ut, vill hon vara med dig så funkar de kanon. men självklart blir man svartsjuk, men de bästa är att bara ta de chill.

2006-02-28 17:03
Det är ju ganska självklart att hon inte nämnde snubbe nr.2, varför spä på någon sorts svartsjuka i en sådan situation som vi kommer befinna oss i, likväl är det oroande att hon ljög...
förjävligt att hon under 4 månaders tid kommer att umgås med inte bara en, utan 2 snubbar som hon haft en tidigare sexuell relation med miljarders mil ifrån mig typ. Försöker att inte tänka på det, men vetskapen svider som fan. Helvetiskt...

2006-02-28 17:58
jag skulle helt klart fråga henne (försiktigt) varför hon inte nämnde bloke nr 2, bara för att checka läget (och så hon fattar att jag inte riktigt gillar läget, men verkligen inte att jag är galet svartsjuk).

men det är bara jag, och jag berättar det mest o frågar rätt mycket i mina förhållanden, har sett för många krasa bara för att folk inte har pratat. sen så är inte jag särskilt svartsjuk heller, men men.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-02-28 18:01
Varför undanhålla det om hon inte har nått att dölja?

Konfrontera henne på ett snyggt sätt

2006-02-28 18:26
är hon borta i fyra månader ska du nog utgå från att det förr eller senare kommer hända något, tyvärr.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2006-02-28 18:31
haha Vad handlar det om för arbetsplats egentligen?

Är ni tillsammans så tycker jag, i motsats till shunare, att du får utgå ifrån att hon inte gör något opassande. Lönt att ha ett förhållande om man utgår från att det ska ta slut liksom..
Säger som aaliyah.. it takes T-R-U-S-T to keep L-O-V-E.

2006-02-28 19:00
fjii F19
Ingen av tjommarna har väl antagligen haft någon betydelse för henne, men de har likväl varit där med sina smutsiga kön och slabbat. Själva arbetsplatsen är ett jävligt isolerat ställe där alla fritidsaktiviteter sker med jobbarkompiskretsen vilken består av ungefär 99% killar. Hade önskat att min svartsjukenivå också låg på 0, men så är nog tyvärr inte fallet i dagsläget.

Demirel P19
Ja, den berömda fågeln har varit här och nosat. That's one part of the problem.

skönt att man kan ventilera sån här skit på whoa dock...

2006-02-28 21:22
katt_

Säger som aaliyah.. it takes T-R-U-S-T to keep L-O-V-E.

du har sett för mycket filmer o lyssnat för mycket på musik ;)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2006-02-28 21:23
Demirel

har du haft lång distans förhållande nångång? har folk du känner haft det? hur har det slutat för dem eller dej?

2006-02-28 22:43
Demirel

oki då måste det nog bara vara så att det är jag och hela min omgivning som har otur.

2006-03-01 00:43
jag förstår iten varför vissa har så grymt dålig relation att de inte kan snacka om normala saker..

skulle min kille bli arg på mig eller vice versa för att jag hemlighållit något ja då jävlar, titta vem som snackar..

kan man inte diksutera en sådan sak och fråga varför den ene ljög i rädsla för att vad? verka för pushig?? då vet jag inte hur långt man kommit i kommunikationen. kan man inte snacka är det mycket som brister.

klart du ska fråga henne..
Femme fatale

2006-03-01 11:30
okej, mina uppgifter var felaktiga, det existerar ingen snubbe nr. 2 i den bemärkelsen jag fått höra. Det var enbart ett rykte tydligen. Jag får väl skämmas för att jag inte ifrågasatte källan och över att jag målade upp en falsk bild av situationen... dags att lägga paranoian på hyllan och börja lita på min flickvän kanske. Det är väl tanken på ett långdistansförhållande som sätter griller i huvudet på mig antar jag...