I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Råd mot panikångest

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-02-15 17:46

Råd mot panikångest

Hur gör ni när ni får panikångest? Brukar få det lite då och då, men i måndags var det värsta jag har varit med om. Vaknade på morgonen och kände en tyngd över bröstet. Det tog inte lång tid innan ångesten blev värre och värre. Jag gick och väckte mamma och sen börja jag skaka i kroppen och tårarna rann. Satt i köket på golvet i säkert två timmar och var helt hysterisk.

Ringde min doktor och storgrät i telefonen. Då fick jag till svar "Gå ut och gå en runda med din hund så ska du se att du mår bättre sen" Sen fråga hon vad jag gjorde om dagarna så berätta jag att jag hade börjat plugga. Skulle egentligen gått i skolan i måndags från klockan 1-3 men kunde inte gå dit i det tillsåndet jag var i. Då kläcker smarthuvudet till med "ta lite theralen och gå till skolan sen så mår du bättre"

Hon tyckte att gå ut med hunden och gå till skolan skulle göra så jag mådde bra igen. Det hela sluta med att jag fick droga ner mig med theralen och stesolid så jag skulle bli lugn.

Ringde igår och bad om att få en ny doktor för det är inte första gången hon skiter i hur jag mår. Har ringt flera gånger tidigare när jag har varit så, dock inte lika illa som i måndags och då har hon lovat att ringa upp, men har aldrig gjort det.

Hur gör ni när ni får panikångest så ni inte vet var ni ska ta vägen?