I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det där med väder

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Hangaround

2006-02-12 06:03

Det där med väder

"Efter regn kommer solsken". Ja så lyder talesättet. Själv så tror jag inte riktigt på det där. Jag tror på att man måste lära sej att leva med vädret. Jag menar, man kan ju må skit även om solen lyser, heller hur? "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Så klä er efter vädret istället. Spöregnar det, fäll upp paraplyet. Är det kallt och jävligt, på med varma kläder.

Men vädret, som alla vet, kan vara jävligt skiftande. Ena stunden är det sol, ena studen kommer det regn. Det är då det kluriga kommer. Man har inte berätt sig på detta oväder och man blir kall och frysen. Det man borde göra då är att ta skydd under väns paraply. Du kanske fortfarande fryser, men du slipper att bli blöt. Och det går snabbare att bli varm än att bli torr. Ja, om du inte har med dej extra ombyte. Men som sagt, du visste inte att det skulle börja regna, det är inget man kan förespå bara så där.

Så köp er riktigt varma och tåliga kläder till sommaren även om det lovas sol mesta av tiden. För man vet aldrig när det smäller. Står du där i shorts och en snygg vit tee när regnet kommer så kan det ta lite tid hinnan du hittar skydd. Men när du väl gör det, ja då är det de bästa som finns.

-----------------

Tankar en sön morgon 06:00