Varför vill man bli omtyckt?
Vad känner ni när ni får komplimanger om hur ni är och ser ut osv osv? Vad känner ni när någon säger att dom tycker om er? Själv blir jag bara ledsen. Varför är jag så ensam för? borde jag inte känna mig som världens största idiot som är olycklig och ensam trots att jag tydligen är världens bästa människa? jag har allt...jag är nästan gud, men det är ingenting värt... Om det inte hade varit för att jag älskar mig själv så hade jag tagit livet av mig för länge sen...men det kommer jag aldrig att göra för jag är redan död!! jag vet inte vad jag vill...jag vill ingenting. Jag tror iaf att jag är onormal på nåt sätt. Jag menar... Alla förrutom jag blir väl glada av att höra bra saker om sig själv? Jag blir bara arg, förbannad och ledsen varje gång jag får en komplimang. Jag vill inte vara bra, snäll, älskad etc. jag vill bli hatad. varför? varför VILL jag inte vara lycklig? varje gång jag får chansen att göra mitt liv bättre så kastar jag bort det för att jag vill straff mig själv eller nånting? Jag tror inte det är allt för lätt att tolka vad jag svammlar om, men för att ge den här tråden nån mening så kan jag fråga: Varför vill jag inte vara lycklig? Eller vill jag det, men är rädd? Är det nån som känner igen sig i nånting av det här? Kan jag ändra på min inställning? för det känns som jag kastar bort vad så många bara kan drömma om...
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
no offence. But u iz what i call, förvirrad fjortis! Det blir bättre me tiden, dont sweat it.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
AEAP Jag är 19 år och mogen osv men jag är väldigt förvirrad... och det behöver man väl inte vara fjortis för att vara?
arj: det har inte me din ålder (siffran) att göra! Ibland blir man en förvirrad fjortis! Det är ett syndrom! Men det går över.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men vadå fjortis? jag har hört tusentals definationer på vad det är och jag tycker inte att jag stämmer in på någon av dom punkterna. Om det bara skulle vara nån tillfällig period i mitt liv så är det en väldigt lång period och är det meningen att jag bara ska skita i det och tänka att jag kommer förändras med tiden? tänk om jag inte gör det då, tänk om jag mår lika dåligt när jag är 40 år..
aeap vad tänkte du när du skrev "But u iz what i call, förvirrad fjortis!Det blir bättre me tiden, dont sweat it."? vad trodde du arj skulle tänka?
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri
de e den inställningen du har ja menar.. Såklart blir det bättre! Märker du att det e påväg neråt mer o mer får du ju söka proffessionell hjälp ..
Eller bara någon att snacka med, som du litar på. Ofta hjälper det om man får ösa ur sig det man känner. Och hos en kurator t.ex. kan du ju få hjälp när det känns som du "kört fast". De kan ställa frågor så att du kanske kan se på grejer ur ett annat perspektiv. Jag vet ju inte hur du känner, antingen finns det något bakomliggande som hindrar dig från att må bra. Eller så behöver du bara få lite perspektiv i största allmännhet? Tänk att det finns folk som har det jävligt mycket värre. Lycka till!
e de ingen som läser va man skriver. hur får ni "förvirrad fjortis" = e man förvirrad så är man fjortis? Jag har förklarat va ja menar tillräckligt. Haj!
arj-som-fan om man inte gillar att hötra bra saker om sej själv har man nog tomtar på loftet...
en död moderat är en bra moderat
Man vill bli omtyckt för att maninte vill bli ensam ?! Och känner man sig ensam känner man sig värdelös och blir deprimerad och borrar tillslut ner sig i jorden. Peace !
jag tror du behöver perspektiv och sen tror jag att du överanalyserar.. tror du saknar livskvalité lite? brukar man göra då man är förvirrad, och behöver kämpa för att få saker du vill ha mer.. det löser mkt av förvirring då börjar du känna dig bra och slutar förvirra dig i onödig skit.. sikta på dina mål.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Dagens i-landsproblem, vi får FÖR MYCKET för att vara glada helt enkelt Skämt åsido... Jag skulle nog iof säga att du har tomtar på loftet, om det blir värre så sök hjälp...?
Fan gå o snacka med nån tant på din psykmottagning i kommunen där...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Jag tror att du är omedvetet emo.
Beat the odds like an abusive freak show owner
nu kastar jag ut nånting... tar du dig själv på för stort allvar? gör nån annan glad om du inte kan göra dig själv glad, då kanske du blir glad och kan försonas med dig själv. om detta är att rädda sköldpaddor eller hjälpa en tant övergatan är upp till dig. sluta spela depplåtar. gör nånting fysiskt, gör konstiga saker, utsätt dig för nåt som du inte är van vid eller gjort tidigare. ställ dig i ösregnet, blir det bättre sämre? allt för att typ hitta det som gör dig lycklig, det kan vara i thailand eller under en sten vid postlådan. it´s up 2 u när du tänkt på det där eller rent ut av gjort nåt av det så kan du återkomma.
socissi.wordpress.com
Jag tycker det låter som om du vill leva till skillnad ifrån de flesta andra människor som vill bäddas in i ett täcke utav ekonomiskt oberoende och gränslös uppmärksamhet och kärlek ifrån alla människor runt om kring sig. Grattis, du är en riktig människa.
alltså. när du tittar ut genom fönstret och ser världen ser du den ju genom tusen skikt och värderingar som är DINA och inte allmänna. samma sak gäller när du ser dig själv. det betyder att du själv har makten att förändra din bild av dig själv och egentligen bara du för endast du förstår dina skikt och "glasögon" man har som styr sin världsbild.... vi alla har ju varsitt universum men bor fysiskt i ett annat. blir ju rätt krångligt. det är inte så svårt att förändra och ändra plats på planeterna i sitt eget. men börja smått och experimentera lite. de är kul!
indiantjejen verkar riktigt vettig. Jag har liknande problem som du arj och oftast när någon säger något bra om mig känns det som de inte menar det/en förolämpning/de tycker synd om mig/ironiskt... Det handlar om att bygga upp/förändra din egen självbild. Jag tar nästan alla kommentarer personligt, och dessutom ångrar jag nästan allt jag gör, vad gör jag åt det? Jo jagförsöker se det ur någon annans perspektiv än mitt eget... Det kanske inte var så illa trots allt...
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Moderator
2008-05-08 17:42
Qpo Hur läste du in det i det han skrev? I övrigt tror jag på samma sak som AEAP . Lite förvirring i livet som går över med tiden.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Flockdjur
Det är stor skillnad mellan att vilja bli omtyckt och att söka efter andras gillande. Alla vill väll bli omtyckta, man vill att folk ska tycka om en, men om de inte gör det så skitsamma, man kan ju inte bli omtyckta av alla. Men att söka efter andras gillande, att man söker efter uppmärksamhet, komplimanger osv, så kan det leda till stora bekymmer. Uppskatta dig själv, skit i vad andra tycker.ATT SÖKA EFTER ANDRAS GILLANDE ÄR SOM ATT SÄGA ATT DERAS ÅSIKTER OM DIG ÄR VIKTIGARE ÄN VAD DU SJÄLV TYCKER!
Men det är väl alltid kul att höra att man ser bra ut eller är duktig på ngt.. En komplimang är ju alltid nice att få för då får man ju en liten extra push framåt för självförtroendet och en bättre självbild..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Kan jag ändra på min inställning? för det känns som jag kastar bort vad så många bara kan drömma om... Ja, klart du kan.
Problemet är att bara du kan göra det åt dig och inte vi.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
blir så sjukt uttråkad av sån skit, fattar inte varför folk har så svårt att vara nöjda med sig själva, ja media gör ju inte saken bättre kanske men endå jävla uppmärksamhets problem, så jävla muppigt
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
besök en psykolog :)
o just de.. du är jävligt äcklig också.
I kartongen är allt mörkt och bekvämt, eländet som råder i kartongen är bekant. Du vet hur det känns och du vet hur du förhåller dig till eländet i kartongen. Komplimanger från andra folk är försök för dem att öppna kartongen och exponera dig för en värld utanför kartongen där ingenting är bekant. Den naturliga instinkten för dig är att värja dig ifrån deras försök till en alternativ verklighet och hålla hårt vid den halv-misär du vant dig vid. Det är väldigt många som är rädd för att bli lyckliga eftersom de tror att de kommer vända tillbaka förr eller senare och avstår då hellre från alltihop. Detta i normens ögon är värderingsfel och du måste omprogrammera dig själv genom att dag efter dag, timma efter timma berömma dig själv. "Vad bra jag är på att äta potatis, jag spiller ingenting" varenda sak du kan komma på för att ge allting en positiv betoning, tillslut kommer receptorer i ditt huvud att vänja sig vid den positiva sinnesstämningen och Lådan har spelat ut sin roll. Lev inte livet till 50%.
AEAP said it. fjortis-boy.
Jag har flyttat till Kiruna och bott där i 1 år bara för den lattjo dialektens skull.