I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

feminism suger.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-02-02 12:13

feminism suger.

I alla fall tänkte jag skriva lite nyskapande om feminism igår, fast efter att jag hade skrivit ca 1 a4, så kände jag att ämnet var alldeles för ointressant för mig. Jag är helt enkelt en för stor människa för att kunna skriva om feminism. Såhär kommer lite tankar om feminism.

Problemet för mig har alltid varit att det ordet sätter så stor press på kvinnor, alltid kvinnorna och inte männen. Kvinnorna måste vara ambitiösa, målinriktade, självständiga och feministiska, även lite uppkäftiga och diviga. Dessutom rädda alla världens barn och de arma djuren. Det är ungefär det skolan säger till tjejer. Vilket får många kvinnor att tappa orken, medan andra klarar skolan galant och får något jättebra kapitaliskt jobb. Där hon får ha fina kläder på sig varje dag, en titel samt en bra lön och respekt!

Medan killarna oftast inte för någon press överhuvudtaget. Ungefär såhär tänker nog de flesta ”hum, mjo, de är unga, låt de vara, de kommer växa upp snart” osv. Detta faktum gör att alla kvinnor blir politiskt korrekta eller gör precis det som läraren vill medan killarna alltid dissar tjejerna när de talar om diverse frågor i ett feministisk perspektiv. Jag skulle aldrig vilja vara kvinna i alla fall, då måste man bli på ett speciellt sätt. Nog om det.


Nu vill ni säkert veta vilka egenskaper jag hatar hos människor (kvinnor).

1. ha inte en jobbig röst
(i så fall tejpar jag igen munnen på dig)

2. ha inte för många vänner
(sannolikheten att de älskar mig är väldigt stor och sannolikheten att de är ointressanta är ännu större)

3. prata inte om dina ex pojkvänner
(varken jag eller någon som du känner vill höra den skiten)

4. säg inte att jag skall tycka saker
(jag tycker vad jag vill och du också)

5. Klaga inte på din vikt jämt och ständigt
(ungefär som jag skulle träffa dig om jag tyckte att du var en fet äcklig apa?)

6. var trogen
(det är inte så svårt. En gång när jag träffade en kvinna, så träffade jag helt plötsligt en bättre, så jag skickade ett mail på lunarstorm till den första kvinnan och sa att det var slut, sen hade jag sex med den andra kvinna. alltså var jag inte otrogen)

7. gör inte exakt som alla andra bara för att de gör det
(visst, ibland vill man göra som andra, ibland är man tvungen, men knappast alltid)

8. ring mig inte för ofta och klaga inte på att jag aldrig ringer (jag hatar telefoner rent allmänt, har du något viktigt att säga? ro hit ditt feta arsle så kan vi prata)

9. var inte en divig bitch
(det räcker inte med att vara snygg, du är inte bra för att du är snygg, du är värdelös. Er hatar jag mest av alla i hela världen)



De enda kvinnor behöver ha:

1. Kunna diskutera med argument och motargument samt ha lite intressanta åsikter
(om vad som helst)

2. ha ett intresse
(ärligt talat ingen vill umgås med någon som bara gillar att supa, fika och vara med vänner)


BLOAW

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?