I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nu va dom ju dum...

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Hangaround

2006-01-31 10:06

Nu va dom ju dum...

Tänkte på en liten liten grej här om dagen...(Oj shit jag blir dumförklarad redan vid första meningen)...

Varför pluggar man inom kungahuset ?!
Visst det är väll fint och så att ha bra betyg. Vore ju rätt lortigt om t.ex Victoria (kronprinsessan) hade ig i Bild A, för att göra exemplet lite roligare.

Men får inte denna familj Bernadott pengar från oss. Dom kan ju leva bra med pengar även om dom slänger upp fötterna på bordet och glor på Private Gold hela dagarna framför tv'n. Läste att Madeleine ska flytta till N.Y nu. Hon har pluggat klart nu, hon hade fått högsta betyg på alla sina tentor. Även när hon lämnade gymnasiumet så gick hon ut med 14 MVG. (Källa: Aftonbladet, hehe)

Dom där betygen gäller säkert för hela familijen. Saken är inte att jag undrar varför dom pluggar (Varför pluggar man inom kungahuset ? . Bortse från den raden) utan varför dom får så höga betyg. Visst alla vill ju göra bra ifrån sej inom skolan. Men hade jag varit en Bernadott så skulle inte jag slita röven av mej för att få det där MVG't i naturkunskap. Ett G hade räckt.

Ajaaa, bara en tanke, en dum tanke, men wtf. puss