I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Utnjyttad?24år, 63kr plus provision..

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-01-25 20:45

Utnjyttad?24år, 63kr plus provision..

Okey, vet inte var jag skulle starta den här tråden, kanske ska vara i blandat I dont know, men svar måste jag ha.

Min kompis som är 24år ska börja jobba som telefonsäljare. Hon fick reda där på intervjun att hon skulle få 63kr tim lön och resten i provision, för att få betalt för det hon säljer måste hon sälja över 1000spänn för att få överhuvudtaget en del av vinsten.

Och inte bara det, hon måste göra en "test" för och se om hon är lämplig till att jobba som försäljare..och då får hon ingen "ersättning" för det hon har "test jobbat" som.
Nu undrar jag , är det rätt? Tycker ni som jag att hon ska leta efter ett bättre jobb? För som 24 åring är 63 kr i timmen lite fööör lite.

Men det kanske är så på alla telefonförsäljar jobb, vet inte om det finns nån sida där man kan kolla vilka löner det gäller för 24 åringar osv.

Enligt henne själv tycker hon att det är bättre än inget och att det verkar kul, kul och se hur det är att vara telefonförsäljare. få erfarenhet och så vidare.

Vad tycker ni? Vad hade ni gjort?

peace

Adjöö..adjööö saa jaaag