I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hata systemet jaoo!.....

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-01-23 21:52

Hata systemet jaoo!.....

....för att all musik jag lyssnar på har som budskap att jag ska göra det!!Kolla, allihop!
Vet du varför trögarsel?För att det är annorlunda där.. Där råder fattigdom, krig, förtryck, förföljelse och kränkning av mänskliga rättigheter..


Jag ser så jävla ofta folk som hatar systemet och allt vad det innebär..
Och när man frågar folk vet dom inte ens hur en myndighet fungerar, vad systemet är, hur det funkar och varför..
En sak är klar.. att folk som bor i Sverige, är jävligt otacksamma, och försöker följa nån slags livstil som inte ens borde finnas här..

När du var barn, fick du gå i skolan. GRATIS!
När du blev sjuk, tog dom hand om dig och vårdade dig.
Din feta morsa ick till och med pengar av dom för att
kunna försörja sig!
Och inte nog med det, hon behövde INTE jobba under tiden du var
en liten jävla fläck på golvet för att hon skulle ta hand om dig och
uppfostra dig (vilket hon verkar ha lyckats jääävligt bra med).

När du behöver akuthjälp, när nån som är starkare än dig ger sig på dig kan du ringa och få hjälp..


Vad är grejen?Vilket system är det alla klagar på?
Fan, softa förutsättningar, omvårdnad, bidrag, skola, utbildning,
ALLT! Vafan ska man mer begära? Att polisen inte ska ta till våld när fulla tonåringar kastar sten på dom?Att man inte ska behöva vänta 5 minuter i telefonkön? Att man ska få arslet slickat efter att man har skitit?
Fan, ibland önskar jag att vissa fick slita arlset av sig, kämpa ut dom sista tårarna, droppar av svett och blod för att ha råd med medecin till sin unge, skolböcker eller blöjor..

Vårt system funkar finfint..
Sen att det finsn fel och brister i det (SJÄLVKLART) är inget jag ser som ett jätteproblem.. Jag menar vi lever, vissa jobbar, vissa pluggar, vi får inte spö av snutar och snubbar i kostym, vi blir inte fängslade för att vi yttrar oss.. Asså kom igen, hajjar ni vad jag menar?


Jag ser Kalle 18 stå där och kasta skit på svenska systemet, som tagit hand om, matat, torkat arslet på, plåstrat om och hjälp att överleva sen dagen han ploppa out. OUT!

Va tycker ni? Jag är irriterad..