I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Futurum] Fristäder för missbrukare~

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-12-19 10:56

[Futurum] Fristäder för missbrukare~

Ja, det låter vettigt att det är så i framtiden. Jag har funderat över hur det är och kommer att kunna bli sakta men säkert osv och detta är fan en hypotes som verkar logisk till sist. De (samhället) förstår till sist att de inte kan hålla handfängsel på en homosapiens och då blev det så.. Fängelsestraff och "inhängnader för narkotikaintag" kommer att finnas lite här och var, även många aktivitetscenter för att undvika passitivitet av olika former men också intagsövervakning (vi ser ju alla i och med datalagsändringen osv var vi är på väg) liksom för att hålla en bägare där annat inte fungerat och den tilltalade sköter sig. Alltså det är ju überlogiskt med tanke på att vi på sätt och vis redan är där idag men inte exakt så men detta är liksom vad som komma skall. De har dock slutit ut "rehab-delen" för de som vill tillbringa tid där får/vill inte komma i kontakt med varandra så de håller fortf de ställena där på utsidan. Jag vet faktiskt inte men så snurrigt brukar jag inte tänka, det kan mkt väl ligga en sådan framtid ahead. Skruvat huh!? :]]