Fjortis eller inte?
ja de kan man ju undra .. bara för att nån tjej i tonåren vill ta livet av sej för att allt blir för jobbigt är man en fjortis då?? Jag menar även fast man kanske är 14-15 år gammal och mår värkligen dåligt och väljer döden som enda utvägen.. Viss hormonerna i den ålder kan spela jävligt sjuk men endå de finns ju faxits människor som upp lever svåra tide, Tillexempel att Moren och faren ha sepraerat eller att dom bråkar.. Kan kan bli mobbad i skolan. Man kan ha hamnat hos fel umgäng.. Man kanske ha skaffat en kille som är mycker äldre än en själv och behndlar en as dåligt.. Kanske tillochmed bli utnytjad av han/hon eller blir slagen.. De finns så mycket man kan råka ut för när man är ung men man måste väll inte bara vara fjortis för att man väljer döden som enda utvägen? Eller hur tänker ni? Asså, de finns månnsikor som är "fjortis" (Om man kallar dom de) Som mår dåligt över ingenting och vill dö.. Men de finns ju oxå dom som värkligen mår dåligt! Man kan ha problem men sej slälv oxå.. Jag ha läst många som får kretik över vad dom känner bara för att dom är tjejer som ha problem. De tycker jag är fel.. För om ni inte känner personen i fråga så kan ni ju inte veta hur dom igentligen mår? Ja jag tro de va allt vad jag ville få sagt..! Om nu vill deskutera de här på allvar så hör av dej då i mailen. Fred åt alla där ute!
Varför leva när man endå ska dö? Varför dö när man kan leva? Spara dina tankar för det är ett svårt dilemma!
Bara för att mår dåligt och är ung behöver man inte vara fjortis.. Så ser jag det iallafall.. Smärta har väll ingen riktig ålder.. Men det är väll hur man tänker och hur man löser det som skiljer sig med åldern..
Säg Whalla!?
Producent
2005-12-06 13:32
sen så e det så att dom som är i den åldern "ska ta sitt liv" så fort det går dåligt i livet. kan vara för att den killen inte e kär i henne, eller att nån påpekade deras skor.......att man mår dåligt har inte med sakern att göra det gör vi alla nån gång i livet. men "fjortisar" som mår lite dåligt får för sig att ta sitt liv. Tror det handlar mer om uppmärksamhet än annat....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
man kan inte jämföra själslig smärta, men ja, de flesta "inser" väl vilka skitgrejer det var de mådde dåligt över när de var yngre när de väl blir äldre. de jämför smärtan de upplever nu med något de redan börjat glömma hur det kändes och fördömer därför de människor som passar in i deras bild av sig själva när de själva var yngre. antar jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
man tänker mer rationellt när man blir äldre.
What I said, yo!
failure: finns det egentligen någon bra anledning att begå självmord?
Rehab is for quiters.
men alltså... jag menar ju tvärtom. man kan må dåligt oavsett ålder eller anledning. det går inte att jämföra eller förminska smärta bara för att anledningen är s.k. "dålig".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så mycket stavfel har jag aldrig sett i ett inlägg... Stay in school Lina! Och nej, man kan nog antagligen må lika dåligt som en äldre person och ha motiverade känslor.
vänta tills du e 30+ med å ta livet av dig, om du fortfarande vill det; skaffa barn, om du fortfarande vill det; knarka!
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
varför skulle inte fjortisar kunna må dåligt på riktigt?
du skriver alltid såna här trådar, dom är tråkiga att läsa!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
tycker att dom probelm du räknat upp inte är så farliga, sånt som händer nästan alla tror jag(dom jag känner och träffat iaf), förutom det där med att skaffa en pojkvän som är äldre och slår en. är ju bara lämna personen eller har jag fel? känns som att de skulle hända mycket sjukare saker för mig innan jag äns skulle tänka på att ta livet av mig... menmen de är ju min åsikt.
Athnagzo: jag tycker alla som anpassar sig efter mode och andras åsikter är mer eller mindre fjortisar =) men det är ju bara jag som tänker så. ...what? hur menar du anpassa sig efter mode?
jag tänkte rätta alla stavfelen, men jag pallar fan inte. lär dig skriva!
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Hahaha 987 har varit i min mun och tagit orden jag tänkt säga. Btw så tolkar ju olika personer ordet "fjortis" olika, right?
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction
failure: men smärta/ångest är så personligt. alla upplever saker olika. så en liten sak kan för en person vara en katastrof medan det för någon annan bara susar förbi. jag tror dom allra flesta tvivlar på sitt fortsatta liv ibland, många i tonåren då saker börjar bli jobbiga på riktigt för många. men om man inte ifrågasätter livet så kan man nog inte leva det fullt ut heller.
Rehab is for quiters.
visst finns det många unga som tar självmord, av en eller annan anledning. jag tror dock att en del är destruktiva för att det är nån slags "trend" nu, jag är så djup jag mår så dåligt, ungefär. osäkerhet mynnar ut i att man känner sig deppad, vilket man givetvis direkt kopplar till att man är deprimerad på riktigt och inte vill leva längre. det är lite "hej tyck synd om mig" över det hela, och många tjejer tycker väl att det är coolt att hänga ut sin ångest, speciellt på internet, vad vet jag.
varför måste man ta livet av sig bara för att man mår dåligt? det är fjortisfasoner..det kommer bättre tider i livet, alla går någon gång igenom en mindre rolig period..så är det bara..
Till en del individer i denna tråd: Orka störa sig på stavfel. Eller föresten, ni är ju tuffningarna från lyr.forumet... Lina_Vagina Well. Det är ju klart att man kan känna riktig smärta som ung,utan att vara fjortis. Alla känner sig deppiga ibland, och det gäller att inte glömma det. För man är aldrig ensam. Och hjälp finns alltid att få. Oavsett ålder.
skillz Jag tror inte att det är fjortisfasoner då majoriteten av de som begår självmord är lite äldre än 14-15 år.
fjortis eller inte? - Ja. Du är fjortis ! Orka inte läsa igenom ditt inlägg men yes. Fjortis all the way.
haha jag skrev ett seriöst inlägg precis, men jag suddade ut det när jag läste ditt inlägg igen! haha du kan ju inte vara seriös! hoppas fan för din skull att du har dyslexi. men som svar: kan man ta sitt liv vid 14-15 års ålder utan att vara fjortis? ja är det vanligt? nej är Lina_Vagina fjortis? förmodligen kan killar vara fjortisar? ja är det vanligt? ja Fattar jag poängen med inlägget och vad du egentligen ville få fram? nej har jag stor lust att markera alla stavfel? ja orkar jag? nej
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Graffare
2005-12-12 09:02
är man 14 och självmordsbenägen är det mest för att skaffa lita uppmärksamhet
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Alltså om man inte upplevt så många tunga saker i livet så är det lätt att bli ledsen så fort ens penna t.ex går sönder. Då tycker ju oftast omgivningen att det är smått patetisk. Men den här personen har kanske aldrig varit med om något värre etc..
Aldrig läst ett inlägg med så många stavfel! Flicka lilla!
lina vagina du är en fjortis fedd som ens gör tråden
hej..
Ni känner inte henne?
måne: ah så man måste känna nån för att se om de är fjortis eller inte? de räckte att läsa en mening :P
Graffare
2005-12-12 12:12
Fanny_f37 är det inte lite onödigt att ta upp hennes stavningsfel när hon mår dåligt? Är inte det lite som att sparka på den som ligger?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe P16 Med de där grova och många stavfelen är det rätt svårt att inte reagera! Är väl lika bra att hon får lära sig att stava rätt någon gång! Tycker det är hög tid nu, hon är femton år flickan!
Battlerappare
2005-12-12 13:53
ja det var fan riktigt kast skrvet =/ kunde inte koncentrera mig på vad dett handlade om, bara hur monga fel det var i texten...
:c
man kan ju må dåligt oavsett ålder, så fjortis tycker jag inte man är.. sen finns de ju undantag..
...
Jag är 15 . Men låångt ifrån fjortis . fjortis är en livsstil . Alla har haft den lixom så de är ingen fel me de . Lika så som att alla killar kommer in i målbrottet . Det kommer förr eller senare
du ar ju helt klart en fjortis!
hejhej
Lyricist
2005-12-20 19:03
fjortis är juh bara ett fjantigt uttryck mot folk man har något imot eller stör sej på. det är juh inget fel på att vara fjortis tex. alla får juh göra som dom vill det är juh ändå bara ett ord ingen ide att ta åt sig.
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Kan kan bli mobbad i skolan. Man kan ha hamnat hos fel umgäng.. Man kanske ha skaffat en kille som är mycker äldre än en själv och behndlar en as dåligt.. Kanske tillochmed bli utnytjad av han/hon eller blir slagen.. ?? allt har ju med val i livet att göra, välj den bästa vägen, den rätta. www.gudalskardig.com och att vilja ta livet av sig för att föräldrarna bråkar eller separerar skulle ju enbart sluta med att vi inte skulle ha kvar några ungdomar. när mina föräldrar separerade var jag inte mer ledsen än när min favorit glass var slut på snabbköpet.. en hemsk dag..
Är alla fjortisar sådär fruktansvärt dåliga på att stava..?
"Whatever doesn't kill you simply makes you... stranger. "
Kan inte alla fatta att det är otroligt inne att må dåligt och skära sig här och var. (Inte så att man dör, nejnej det är ju farligt). Och snälla "mår dåligt".. ALLA har depressioner i sitt liv, de allra flesta då de är 14-18 år gamla. Så isåfall kan vi ju gå runt och tycka synd om varandra dagarna i ända, eller hur?
My heart lives in my vagina.
Självmord är det mest idiotiska man kan göra, men go ahead, en mindre idiot på jorden enligt min mening. Vi lever såpass kort tid så det är depressions framkallande bara de, varför kasta bort den enda chansen man har att leva? Vi kommer endå alla dö en dag. Fredrik Nietzsche sa en gång: Death is the greatest blessing of all. Och det stämmer, då slipper vi alla problem, och bekymer och sorger å allting. Men varför tror ni egentligen att livet är outhärdligt att leva för, varför tror ni vi lider dag ut och dag in? Its a journey, just like death. And suicide is a cheap way of escaping the inevitable. så säger jag. säg vad ni vill jag kommer inte svara på saker ni riktar till mig, förstår man inte att livet är det enda vi har, då kanske de är dags att börja överväga självmord endå. Do what thou Wilt, Shall be the whole of The Law! (då inkluderas inte självmord, det är SKAMLIGT, tur att vi har fri vilja till en viss gräns iaf..)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "