Gräva sig till Kina!!!
Tänk er in att det var genomförbart att färdas rakt igenom jorden... JAg vet att man inte hamnar i kina men någonstans hamnar man,,,aaa men det måste ju betyda att någonstans där när man borrar NER så måste man plötsligt borra UPP för det är ju inte som i tecknade filmer där Asien är upp och ner.......................
"Vi är alla babylons fallfrukt från den fria kontinenten"
jo, det är det visst. de måste rättvända alla filmer som de skickar till väst. varför tror du att japaner har efternamnet före förnamnet? de är uppochned och bakofram.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
junkgirl :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad tusan försöker du komma fram till? att du har rätt om att jorden är rund eller?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
han kanske menar att det är svårt att tänka sig att graviditeten helt plötsligt byter håll.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
Förut när jorden var platt så gick det att borra igenom, har en gammal gammal släkting som tydligen gjorde det. Ingen vet dock var han hamnade eftersom att han inte återvände, men ryktet säger att det kan ha varit det som formade jorden till ett klot. Så nu förtiden så har du nog rätt i att man efter halvvägs börjar borra uppåt! :)
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"
niin isf skulle man inte slitas itu, man skulle tryckas ihop till ett litet sandkorn
jag är inte helt hundra på fysik men antagligen skulle väl dragningskraften bli mindre och mindre ju längre ner man kom, mao om det skulle vara en tunnel genom jorden och man skulle ramla ner i hålet skulle man ramla till mitten och sedan åka som en jojo några gånger innan man till slut blev kvar i mitten. hur det är med trycket vet jag inte, skulle det döda en?
vadå? jag dyster?
bollarna skulle åka upp i halsen iaf!!
Jag försökte en gång men jag hamnade i Ystad.
greggan trycket är inget problem då det inte finns något tryck alls i noll gravitation
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
niin men eftersom det är lika mycket dragningskraft från alla håll så borde väl dom ta ut varandra, och göra att det blir noll gravitation?
Jag checkade en jordglob jag har, och om man gräver i en helt rakt linje, så hamnar man (oavsett vart i Sverige man börjar gräva) i still havet. Men jag håller med, vad skumt det skulle vara, att man gräver neråt hela tiden men så ... orkar inte tänka på det :S
At the gates of Eternity...
har ni inte tänkt på att det antagligen skulle ramla ner massa skit i hålet, samt regn och sånt, så det antagligen skulle korkas igen och fyllas ganska snabbt..
vadå? jag dyster?
"han kanske menar att det är svårt att tänka sig att graviditeten helt plötsligt byter håll." Hahahahaha!! Dåligt skön felsägning.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
men om man hoppar ner i hålet sen måste man ju fastna i mitten?
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
JAg säger som jag jag gjorde i en annan tråd, fy fan för alla Whoafacister som bara slår ner alla roliga o tankar med massa skit snack om fysik o grejer. Anledning till tråden är att man ska sätta säg in tanken att man gräver neråt o helt plötsligt gräver uppåt, när man bara vill ner!!!! det är ju varken så att jorden snurrar både vertikalt o horisentalt..... O jag vet allt det där om gravitaion o allt så alla envisas med att älta men om man ser bort ifrån att du brinner upp o blir liten o grejer, tänker att stå där när det plötsligt händer...........Waow
haha men skulle vara kul att hoppa ner i hålet och sen studsas man tillbaka mot mitten fast man är i luften!! fixa så mnan kan göra det utan att brinna upp! :D
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Redaktionen
2005-11-10 22:21
Haha, eller om man nu är i en tunnel i jordens mittpunkt.. Och står på ena sidan och spottar till den andra, hur blir det då? Fastnar spottet där? :S Jag orkar inte tänka .. Sen omman nu gräver igenom hela skiten, då kommer man ju till botten utav stilla havet, det blir liksom ett tak.. Om man nu gräver igenom till vattnet.. Då borde det bli ett helvetes tryck där.. då skjuts man upp som i die hard.. cooooooolt. öh
namaste
Jag tycker det är bra med folk som faktiskt lägger in "massa skit snack om fysik o grejer", det gör att trådarna inte enbart blir något mentalt onaniobjekt för haschrökare som har överdoserat Discovery Channel. Oavsett om man skulle tänka sig att det var genomförbart så behövs det lite verklighetsförankrade pointers. Ni var ju fortfarande låsta vid att ner skulle bli upp, tänk om man gräver tills ner blir höger? Riktningar i form av höger, vänster, upp och ner är RELATIVA till var ni själva befinner er och tar ingen hänsyn till er geografiska position. Om ni står mittemot varandra så är höger för den ena vänster för den andra utan att ni behöver föreställa er fantastiska missions.
det skulle nog bli ett fruktansvärt korsdrag,...
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
vad sägs som om att du börjar borra upp i jordens mitten om du inte svävar fritt kanske?... Du måsye ju passera jordensmitten dvs fokuset för dragningskraften när du har eller är på väg att passera det så gräver du upp. :D hehe varför lägga ner så mycke tid på denna frågan;D..Den är väl rätt självklar.
naxer P19 hehe vad var det för alkis, till släkting du hade egentligen ;P,,
niin jag tror inte på det där... om hålet inte är allt för stort, så är ju dragningskrafterna så pass stora att varje atom i din kropp skulle slitas åt alla håll lika mycket, en skillnad på typ en meter (mellan foten och huvudet) gör nog inte tillräckligt mycket skillnad för att ens kännas. Det är ju inte så att gravitationen har en radie på typ några få meter, utan gravitationen från alla håll skulle påverka samtidigt. d-beck man skulle inte brinna upp... det skulle bara bli som ett jättelångt skydive, kroppens terminal velocity är inte nog hög för att man ska börja brinna. Luftmotståndet bromsar ner en nog mycket. När såg du senast en fallskärmshoppare som brann mid-air?
Man hamnar en i havet en bit utanför Nya Zeeland.
"jag har fin hår. som en waterfall."
Det var alltså riktat till EmCee_Skunk.
"jag har fin hår. som en waterfall."
"fin grej att spinna vidare på.. kommer inte kunna sova inatt.." hehehe kul,det är just det här jag vill att tråden skall resultera i......Såna här saker är inte hjärnan byggd för att kunna förklara för dig,,,, O amfetaminpsykos det är inte alls bra för det enda syftet som en sån person har är att sätta sig över en sån som mig......Whoa är fullt av såna som får orgasm framför datorn av att ta sönder kreativit tänkande och det är samm människor som skriver att dom fick så o så mycket poäng på första försöket när någon lägger upp en spel-länk på webbsidor.....Vad fan förväntar dom sig en jävla medalj o en avsugning för att dom får högsta poäng på Whoa....ushhhhhhhhhh............
............och som skriver "fan vad gammal den är" till en tråd som nån stackare som inte är inne på whoa 24/7 har en anning om att det varit uppe för 2 veckor sen....
fett jobbigt när man måste börja gräva uppåt.
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!
EmCee_Skunk Jag skrev ju det, man hamnar i Stilla Havet, no matter where i Sverige man börjar gräva, alltså om man gräver rakt.
At the gates of Eternity...
jag grävde sen kom jag upp nånstans då stod en kines dära! jag jublade högt och skrev ner att jag klarade av att gräva mig till kina! MEN det visade sig vara att jag hamnade inne i en kinakrog i city =/
Legetim Ok, så enda syftet är att trampa på andra och handlar inte om att dom satt sig ner och tänkt på problemet och kommit fram till någonting? (..och dom som kommer fram till något helt abstrakt trycker ner dom för att visa att dom är mera kreativt tänkande och förväntar sig en medalj och en avsugning för att dom har hittat på en kul tankenöt?)
EmCee_Skunk håll dig utanför den här tråden om du inte kan diskutera på en sansad nivå!
vadå? jag dyster?
alltså, kan inte nån brainiac reda ut det här med gravitationen för i mitt lilla huvud låter det helt absurt att man skulle slitas åt olika håll om man befann sig i jordens mittpunkt, är det inte så att man själv skulle vara centrum för gravitationen på jorden och därmed dra till sig saker som råkar vara lösa i närheten?
vadå? jag dyster?
Jag tycker det är bra att folk kommer fram till olika scenarion iaf, alla ställen man kan hamna på och problem som dyker upp. Det vore trist om alla tänkte samma sak, då skulle en sån här tråd högst bli två inlägg lång.
och när man är prick i mitten borde man ju ha ett jävla tryck på sig från alla håll? eller jävla och jävla men ett tryck iaf.. lär kännas helt sjukt iaf :)
när man kom till mitten måste man ju bygga en stege för att kunna gräva uppåt å då skulle alltså den stegen bara "hänga" där i luften.. fett ball..
---------------------------> ---------------------------> --------------------------->
Coolaste vore ju att bygga någon form av rusch bana genom hela jorden, ta bort luftmotståndet och åka pendel färd fram och tillbaka genom hela jorden
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!
kan man då klättra på stegen utan att den behöer sitta fast?
d-beck P17 Japp :D
Fast lär bli ganska svårt att hålla sig kvar eftersom den åker också i pendelrörelse en bit ner och upp hela tiden när du sätter din egen vikt på den
amfetaminpsykos det är inte det jag menar utan man kan komma med inlägg men har alla innan redan sagt att det inte är möjligt o att vi är medvetna om det, så behöver ju inte någon komma med massa snack,,,,det är inte en jävel här som tror att det är möjligt, det vi snackar om är att det är en rolig tanke......
bono jo det var så jag hade tänkt mig att det skulle bli :) nu vill jag klättra gungstege!! fatta vad roligt att hoppa ner i hålet, gunga fram och tillbaka till mitten sen klättre upp för stegen och göra samma sak.. om och om igen haha! :D
asså svävande stegen är så att tänk dig att du har en boll som du borrar hål igenom.. och allt dras till mitten av bollen, alltså om du släpper ner en stege i något av hålen så måste den stanna där för när den kommer till mitten så åker den inte längre, alltså svärar den i mitten
---------------------------> ---------------------------> --------------------------->
shit e jag så full