I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intelligent Design - Svaret om livets uppkomst?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-11-09 23:22

Intelligent Design - Svaret om livets uppkomst?

Tidigare har jag struntat i argument för intelligent design. På grund av den religiösa aspekten som inte kan undgås har jag viftat undan detta argument. Efter att ha gjort lite efterforskningar efter att ha läst att USA planerar att införa detta i skolundervisningen så måste jag säga att jag ändrat uppfattning. Jag insåg aldrig omfattningen av intelligent design förrän jag verkligen satte mig in det. Aldrig har jag någonsin varit så hänförd kring en teori kring livets uppkomst som för denna. Ni som inte vet vad det handlar om behöver inte svara i tråden för jag letar ändå bara efter kommentarer och tankar från personer med mkt hög insyn. Om nu intelligent design är svaret, vem står bakom denna design och hur uppkom designern? Hönan eller ägget? Har ni funderingar och idéer så ta upp allt ni har i denna tråd. Kan kort säga att darwinistisk evolutionsteori inte kan förklara många mikroorganismers funktion och inte heller kan slumpen göra det. För mer info läs om hur DNA och t.ex. flagellater är uppbyggda. Kan kort bara säga också att denna upptäckt ganska rejält har förändrat min syn på livet, på allt. Ett uppvaknande om ni vill kalla det så.

//Peace