I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Är det nu som jag tänker som klarast?"

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-10-25 15:23

"Är det nu som jag tänker som klarast?"

Jo, men visst, liksom...alla har vi hört denna förklaring ; när en man har runkat så tänker han som klarast. Då undrar jag, är det verkligen sant? Fungerar det verkligen så? (Och nej, jag tänker aldrig göra en vetenskaplig artikel/text eller vad du nu vill kalla det) så jag kör på egen erfarenhet precis som vanligt. Det folket verkar vara intresserade av, bara för att folk känner igen sig i mina ärliga tankar eller så vill folk bara skratta åt mig. Hursomhelst, här kommer det.

18.00
Inte runka än, känner mig rätt stressad och är sugen på något, så jag går och hämtar en läsk. Mm, Cola är så jävla gött. Nu stoppar jag in en snus med. Känner mig fruktansvärt sugen på att träffa en tjej, typ bli seriös eller något. Den där tjejen är förbannat snygg (bläddrar på random sida)..

18.15
Fortfarande inte runkat, känner mig fortfarande rätt stressad och vill ut och springa eller något. Fan, nu måste jag göra något, vad skall jag bli när jag blir stor? Jag skall nog bli något där man tjänar så man klarar sig och kan klaga på livet samtidigt som man håller ölen i ena handen och kuken i den andra. Jo, det skulle vara nice med en brud, men ingen vill ha mig ju, vad är det här, suger, skit, helvete, nej, men om jag charmar kan jag också få en sjukt snygg och intelligent kvinna. ja, snart så, i helgen skall jag börja bli seriös.

18.30
Börjar runka, helvetes jävla kvinna, ja du, Lin.... smaka på den här, damn du är sjukt snygg, du verkar vilja ha mig, så klart du ler alltid emot mig, du tittar alltid på mig, dessutom sitter du bredvid mig ibland, nu jävlar, dig skall jag bli tillsammans med, självklart, annars vore det konstigt, du och jag hör ihop även om du är snygg och jag är svettig. du är rik dessutom, kan typ börja bjuda mig på krogen? Vore nice.

18.45
Färdig, känner mig äcklad, flickvän? tjejer? Nej, fy helvete..jag vet inte, det känns så sorgligt, allt känns meningslöst, jag är inte sugen på något eller någon, bara öl, kanske musik, läsk och snus...ja, det får bli att softa, ta det lugnt, det känns rätt skönt här även om det känns meningslöst.

19.00
Rastlös, det finns absolut inget att göra, jag vill inte runka igen, jag känner inget sug på tjejer, bara sitta, inte göra något, vara bitter och taskig mot allt och alla, hoppas att ett flygplan med intressanta saker flyger förbi snart, för jag klarar snart inte av att titta in i den svarta väggen, man får ju liksom inte ut något av det...tragiskt.

Det är inte en inre monolog men inte långt ifrån heller, vad säger det här? När jag är färdig med min plikt så finner jag absolut inget intressant i något. Är det så...är det så...man tänker klart? I så fall tänker jag hellre oklart hela tiden, för då får man ut mycket mer och samtidigt så gör man mer impulsiva saker...om jag inte tänkte oklart skulle mitt liv vara skit. Livet skulle bestå av rutiner samtidigt som jag blev en av dom personerna med ett utstakat liv, det tråkar ut mig. Skulle jag bli en sådan, skulle jag utan tvekan ta pistolen, sätta den emot skallen, göra en skenavrättning, lägga tillbaka pistolen i lådan och gå till sängen där jag skulle finna frid igen.

Jag kommer att fortsätta att bete mig motsägelsefullt tills den dagen jag dör.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?