I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2012 kaos-storm?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-08-27 03:24

2012 kaos-storm?

har ju lyssnat rätt mkt på mr. hagmans 2012... och har ju fått en att forska i det där datumet... och det jag tänker på är detta:

20/12 är årets mörkaste dygn(dagen då det skapas mest turbulens ute på haven alltså)

och 2012 är ett år som enl. NASA då ska solenpolerna switcha... så det kommer KANSKE att bli en storm som tvingar fett med folk ner i grottor och vi kommer inte kunna leva där för vi kommer att möka ihjäl oss... tror ni att det kommer att bli storm då? för att förklara närmare: när det blir mörkt(som det blir den 20/12) så drar luft ihop sig ovanligt mkt... och då bildas det virvlar ute på havet...(moses har namnsdag denna dag 20/12)... i såna fall.. borde vi inte bygga en ark redan nu? så slipper vi kvävas nere i grottor och tappa hår osv pga gaserna som kommer sjunka neråt? eller hur blir det? om det nu blir storm som slår sönder saker och så... var kommer gifterna att hamna... far de upp till ozonskiktet eller ner mot marken om vi får se historiens största storm?

2005-08-27 03:34
2000 skulle alla datorer dö å pengar flyga ur bankomaterna...
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2005-08-27 03:50
Japp och...ja de händer ju då inte.
Det har säkert kommit hur många datum som helst när jorde skulle sprängas/försvinna eller vad som.
Men hitils så lever vi.
Plus att det är lång tid kvar tills 2012 så varför oroa sig nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-27 05:16
nja oroar mig gör jag ju inte... utan snarare spekulerar i var man ska lägga besparingarna... oljan kommer ju inte direkt vara värd så mkt då... eller vad tror ni? ;P när all el slutar att fungera kommer väll kronan att stiga i kurs? och dollarn då vad händer med den när folk börjar tro att de kan flyga för att "domedagen" kommit? ;P sen nog var det ju endel fel 2000... fast det var ju faktist ett system som var ganska intärt och alla system hann nästan bytas ut före... lite svårare att "installera om" städer och flygplatser osv... och sen är det ju faktist enl. fysiken som det sägs.. inte bara i bibeln och så... utan fanns ju orsaker till varför de gav datumet... för att när det blir mörkt så dras luft ihop sig och blir en jävla massa vind...

2005-08-27 11:13
:'( sluta, jag blir rädd!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-27 11:54
macky, hahahahahha... såg du vad du själv skrev??? om inte så läs igen HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA!!! du måste ha rökt flugsvamp eller något nyligt! hahahahahha! krossad_anka... det är lungt jag håller på med en ark så du kan känna dig trygg med mig i bagaget :P

2005-08-27 12:04
Finns ju redan rätt många båtar i alla möjliga storlekar så varför inte använda dem om man nu ska bege sig ut i arkar.. Eller menar du något slags rymdskepp eller något?

2005-08-27 12:09
Han som förutspådde första/andravärldskriget, oliksa stora händelser osv. Har han förutspått att någonting ska hända framöver? Fett läskigt isåfall i och med att han har haft rätt alla gånger.

2005-08-27 12:25
iko1 : tack älskling

2005-08-27 12:50
iko1 - lika bra att vi börjar bygga nu, vart ska vår grotta vara?
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2005-08-27 12:58
joel413, jo men grejen med en ark är att den är byggd med hjälp av 10st trianglar... som man sätter ihop.. svårt att beskriva.. men kan typ inte välta... eller fysiskt sett den som är svårast att välta... bra om man ska skeppa timmer eller varor nerför en fors... pröva sätta ihop 10st trianglar av tändstickor... sen limmar du ihop dom :P så jag kom på vad en ark var... tänkte först göra en "ikosaeder" men asken räckte in... så då fick det bli en halv :) och då kom jag på att det överenstämde med att det var en halv "iko"... eller typ "aijko" "aijk"+"o"... ja ni fattar... aijk=10... o=10... aijk+o=20 :) fattar idén nu? :) dock så var nog den där flotten förbjuden att användas under många år... säkert under hela 1800-talet och säkert varit krig om den i omgångar långt innan.. säkert ända sen den byggdes.. folk var väll avundsjuka och typ hittade på bortförklaringar som "det där är djävulens redskap!! du förstör drömmar för folk när du använder den!!" osv... ja allt b man kan tänka sig... för den som äger rätten till flotten är den som kan skeppa timmret fortast... och jag menar... :P man snor inte andras idéer utan att ngn snor flotten... eller förstör den... så skulle jag gjort om ngn rippade ngt som jag gjort iaf =) ungefär som att sno en låttext typ... det gör man inte... blir oomtyckt och förtalad.. ingen vill göra affärer med en längre.. utan när ngn kommer med det timmret som en ark eller att det syntes att det varit en ark så visste ju alla att det var salomons.. och salomon var nog mer ett system än kapitalism.. du köpte av salomon och du gav pengar till ett internatnionellt handelsystem med templen, bostäder, arkar osv... som du sen kunde ta del utav... ju mer salo du hade.. ju mer rätt hade du till saker... därför salomon rockade lappland från timmer.... för att de andra som försökte dog väll rätt fort genom dåliga försök att göra b-lösningar och fastnade väll träd som var märkta med typ deras namn... och salomon gjorde sig ju hackor fort... så då lejda han ju bara folk att kolla av efter timmer som fastnat längst vägen.... och skeppa som "arks"... dvs udner salomons namn ;P därför salomon var rikast på jorden... eller alltså salomon fanns nog över alla världsdelar... men finns inte mkt bevis kvar tror jag... men en skatt som jag sett här uppifrån har iaf hans symboler... och finns släkt här också med det namnet sedan några hundra år tillbaka... fast själva salomon levde ju för 3000 år sen.. står det i bibeln iaf =) fast man vet ju aldrig när den skrevs riktigt... kan ju vara nå gammla handelsvaror som han böt till sig och "buggfixade" =) jag tror det var så att han fick fonetiska skrifter från någon kille någonstans... sen gjorde han böcker efter den... och satte sig själv som huvudrollen =) haha =)

2005-08-27 13:03
iko1: OOORKA LÄÄÄSAAA

2005-08-27 13:06
haha =)

2005-08-27 13:20
fyfan får fetingångest av såna här trådar

är livrädd för sånt där hur otroligt de än är =(
Femme fatale

2005-08-27 13:24
Amar F18: Du är inte ensam....

2005-08-27 13:25
jag blir gråtfärdig av sånt skit. haaha *skrämd kanin*

Femme fatale

2005-08-27 13:26
ja skiter i om de låter sissy. är grymt sissy när de kommer till sånt här...får lust i gräva tunnlar o skapa en ny värld eller bli tecknad .. =(
Femme fatale

2005-08-27 13:33
Amar F18: Du har så rätt

2005-08-27 13:38
skulle ju vara nice med global katastrof som rör om med motta... skulle vara mkt roligare att sitta vid lägereldar osv pga långvariga strömavbrott/översvämningar i älvar osv... än att tvingas gå till AF en gång i månaden för att se en tant picka in några rader på ett tangentbord... ungefär det man betalat skatt för att få till sysselsättning :P fast visst.. jobb skulle vara skönt.. därför man går till AF ju :) nu är det mest vara ett störande moment som rör om dygnsrytmer och gör att man får ett jävla kaos några dagar efter... eller beror ju på hur man gör... men alltid kaos för mig iaf när jag blir upplallad utan att jag har rutin på det... var ju samma med skolan... kan inte bestämma sig för att alla vuxna är så jävla lata... antingen börjar man 8.00 varje dag tycker jag... eller så skiter man i det och droppar in som man vill.. sovmorgnar osv lurar en enbart och får en jävligt sliten i längden... samma sak när man normalt sover så länge man vill sen blir upplallad då och då... blir tokig... :)

2005-08-27 13:46
iko1 lägg av de inte alls soft.
Femme fatale

2005-08-27 13:52
jag tror du vill :P

2005-08-27 13:58
iko1- hade du varit här hade jag brottat ner dig i ren avsky. man skojar itne om sånt här.. haha? ahhaha

*panik*
Femme fatale

2005-08-27 19:57
Sweet jag har haft en sjudagars överlevnads kurs om vi startar en whoa grotta kan jag vara ledare tillsammans med stuck & howser..allt jag behöver är en fällkniv, en lövträdsskog och typ en scan fabrik.

2005-08-27 21:15
Jag fixar fällkniven

2005-08-27 21:50
Vore hur som helst en grym ära att få uppleva domedagen.
Essen sie mein scheisse!?
Rappare

2005-08-27 22:00

2005-08-28 00:20
Jag hoppas att jag får i mig nåt gift så jag blir lika stor som Dave chapelle i den där "blackzilla" sketchen.. .Jag vill fan känna hur det känns att doppa ballen i en vulkan :(

2005-08-28 06:30
snillen spekulerar (:

"20/12 är årets mörkaste dygn(dagen då det skapas mest turbulens ute på haven alltså)"

"2012 är ett år som enl. NASA då ska solenpolerna switcha... så det kommer KANSKE att bli en storm som tvingar fett med folk ner i grottor"

hahaha, så skön tråd..
mensvärk är livets krydda.

2005-08-28 15:35
calevi, vad är det för ngn sketch?? vem har skrivit den? och när?

2005-08-28 15:47
för att det är min namnsdag ;P

2005-08-28 15:52
nä men tekniskt och astromoniskt sett så händer mkt just det datumet... eftersom solen korsar nå skit för 6:e gången just då... och vi befinner oss 20/12 längst ifrån solen... därför blåser det extra mkt på jorden just det datumet... om man ser det enkelt.. men riktigt så är det ju inte.. snarare en gammal babel från en bibel som lever kvar...

2005-08-29 13:26
att "solen korsar nå skit för
6:e gången just då" låter ju
jävligt seriöst! :D

2005-08-29 14:17
jag kan stilla er oro....maya indianerna satte en sån datum oxå, tror de var 2012. MEN vi i västerlandet sägs ha fuckat upp tiden...vi går före tiden...egentligen föddes jesus tup 20 år f kr.

så ja, nasas undersökningar bör tas me samma salt som för resten av de landets skit.
jag kan hela dig ,
bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....

2005-08-29 16:02
DJ_FLESH "Vore hur som helst en grym ära att få uppleva domedagen."
Gör du inte det den dagen du dör? hähäh
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2005-08-29 16:24
Är det detta som Organism 12 syftar på i "2012"?
Govinda

2005-08-29 17:42
dom enda som har vettiga udnergångs teorier är indianer.
indianer har förutspått så JÄÄÄVLA många grejejr som har inträffat.

2005-08-29 18:55
Blasta:

menade du Nostradamues? :P

Indianer är ganska lättlurade, deras shamaner tar droger och de får för sig att byungarna förvandlat sig till vargar och ätit upp försvunnet boskap. jag litar INTE på indianer iaf :P

JAG TAR MED WHOAS SERVER!!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2005-08-29 23:25
HeavyFeather P18, jag vet inte... förmodligen... klassiskt datum iaf... dock undrar jag om han fått sitt namn ifrån att 20 är nog nummret för "organism" om man skulle kunna tänka lite fritt.. och i såna fall heter han ju "2012" fast på ett eget sett... kan j uvara att han är ett paragraf 12 barn också =) vet fan inte... ngn som vet varför han heter som han gör? :)

2005-08-30 09:15
Alltså varför skulle det bli storm 2012 bara för att just datumet 20/12 har en innebörd... och vad har moses med saken att göra?
Detta gör mig nöjd, det betyder att alla vi som är icketroende kommer att överleva eftersom övernaturlighet inte finns i våran värld... Nejdå, var bara tvungen.
?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2005-08-30 11:20

2005-08-30 13:37
Pinoccia F20, för att 2012 är ett astronomiskt datum när vi befinner oss långt ifrån solen?

2005-08-30 13:55
Jag trodde att 20/12 var mörkaste dagen av den enkla anledningen att norra halvklotet är längst från solen då i rotationen.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-08-30 14:51

En teori som maya folket hade var att vi
går in i ett nytt medvetande stadie år 2012
ModerJord ska vakna upp och se sina kompis planeter runt omkring.

Men enligt dom förutsatte det att människan hade globala
meditationer i U tillstånd vid ex antal solförmörkelser.

*förenkling

2005-08-30 18:16
vad menar du med U-tillstånd? ;P

2005-08-30 18:24
btw så kommer polerna på jorden också ändras "snart". det lär jub fucka upp en del

2005-08-30 19:09
Att polerna byts påverkar inte ett skit, kanske för saker som navigerar efter det men inte i övrigt.

Det har hänt flera gånger under djurens tid på jorden och allt liv har överlevt galant alla gånger hittils.

2005-08-30 19:47
hjälp jag skiter ner mig
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2005-08-30 20:31
Blasta

Antar att du syftar på Nostradamus nu, och kan lugna dig med att det bara är miffon som tolkar hans böcker lite hur som helst som får fram sånt : ).

2005-08-30 20:56
ante_438
En teori som maya folket hade var att vi
går in i ett nytt medvetande stadie år 2012

Det roliga är att en organisation, sekt, whatever, äldre än min farfars-fars syster första fjärt, som säger att det är utomjordingar som kommer och frigör oss från "masken" som finns inne i våra skallar och blockar oss från att använda vår hjärna fullt ut. Det passar in på Maya folkets teori på "det nya medvetandet".

Roligt i alla fall.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2005-08-30 22:31
iko1

Det är ett meditativt tillstånd där du visualiserar en glob över huvudet.

Jefe :)

2005-08-30 23:44
men sluta!!! paranoian sprider sig kvickt här!! nu håller alla käft så tar vi en dag i taget !! :P:P
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat