I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Kräftan: En lat jävel..."

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-08-16 14:29

"Kräftan: En lat jävel..."

jag saknar självdiciplin vad gäller skolan o skolarbeten. ingenting funkar. jag har testat att sitta på bibliotek, men det slutar med att jag sitter o glor på folk istället. jag orkar inte läsa, jag ORKAR INTE plugga. o jag vet inte vad jag ska göra, för jag vill vara bra i skolan.

det är sista året nu, och jag har blivit varnad de två första åren om att jag kanske inte får gå kvar. vetifan hur jag har lyckats med att hänga kvar. iaf, jag är jävligt lat, och inte heller så smart när det gäller skolämnen. varför? för att jag inte orkar. det känns så dumt o säga det, men jag är hellre ärlig när jag söker hjälp. jag hittar inga bra tips någonstans, så snälla HJÄLP MIG! kom med tips. aaaahhhhhhhhhhhsdägilsdlägm

I am not a one-trick pony. I rock these feet like no one else can!

2005-08-16 15:03
känner igen mig. Kände precis likadant. Jag kan inte göra saker som jag inte tycker är intessant och skolan var inte intressan men som tur är så är jag ganska smart så jag hoppas att min framtida chef inser det och inte dömmer mig enliggt mina betyg.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2005-08-16 15:05

jag har testat att sitta på bibliotek, men det slutar med att jag sitter o glor på folk istället.

HAHAAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, DOG AV SKRATT NÄR JAG LÄSTE DET, SÅG FRAMFÖRMIG HUR DET SER UT.

jag e likadan det e ba å ta tag i sig själv.
B.Boy 4 life

2005-08-16 15:22
jag var också precis likadan.. har inag tips. jag var vaken och pluggade till provet hela natten innan dte var dax. lika så med inlämningar. sjukt jobbigt.. iget kunde motivera mig.
jorå. och bilen gå bra?

2005-08-16 15:35
Turist - jo men jag är väl smart jag också men inte i skolan, förstår du? haha jag får väl hoppas att min chef älskar mig för den jag är

Raven7 - ahahhah :D

jossex - mm, jag hatar när det blir så, att man sitter hela natten o morgonen innan provet o pluggar som fan. det är då jag dör lite.. jag blir så stressad, o det känns som inget funkar, vad jag än läser så tänker jag t ex på när min buss kommer, om det kommer regna, om jag ska ta en till macka innan jag drar osv. suck

2005-08-16 15:47
jag hatar när det blir så, att man sitter hela natten o morgonen innan provet o pluggar som fan. det är då jag dör lite.. jag blir så stressad, o det känns som inget funkar, vad jag än läser så tänker jag t ex på när min buss kommer, om det kommer regna, om jag ska ta en till macka innan jag drar osv. suck

fan ge tillbax mitt liv din jävel.

det bästa är att se till att man inte har några som helst andra möjligheter än å plugga.
B.Boy 4 life

2005-08-16 15:54
jinjine F18

jag vet! man kollar på klockan 100 gånger och man kan bara tänka på hur fan man ska hinna tills det är dax att gå eftersom tiden bara rinner iväg! sen så sitter man och tänker, som du sa, på en massa annat fastän man läser i boken samtidigt och så måste man läsa om!!! suuuurt!
jorå. och bilen gå bra?

2005-08-16 16:19
hm, be någon hjälpa dig plugga? gärna någon som är lite bättre än dig på att plugga då, ni kan förhöra varandra och sånt, det kan bli lättare då, för det blir inte lika tråkigt.
jag har ingen aning om vad jag pratar om

2005-08-16 16:22
raven7 - jo jag vet..men jag har alltid möjlighet till att göra nåt annat än plugga =/

jossex - word

2005-08-16 18:36
haha.. måste va nåt som ligger i det stjärntecknet... är själv lat som ett as.. =P
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2005-08-16 18:56
fan undrar om mina föräldrar har ljugit om mitt födelsedatum

2005-08-17 10:25
det enda du kan göra e att ta dig i kragen.. finns inga genvägar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-17 11:27
Se för fan till att du får slutbetyg. Det är ett helvete att sitta och förlora massa tid på att studera upp ämnen på komvux.
Propaganda åt folket..

2005-08-17 12:44
du kan flyta till annat land å leva dit liv dära, å slippa detta land där du måste va högutbildad där skolan e allt.
Don't Give Props To The Devil

2005-08-17 12:56
för det första:
börja med droger något som gör dig flippad och pigg..
sedan börjar du langa (du behöver pengar, böcker osv)
ät en bra frukost (gärna lite morfin i juicen)

driver...

gör såhär: skaffa dig en bra studieplanering då planerar du innan hur mycket du ska plugga vissa veckor, och vilka dagar du kan få vila.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-18 02:25
ge fan i boken, ta en cola å sätt dig framför discovery och stirra en vecka.. då hinner du troligtvis över en halv läroplan, se till att slözappa lite på historychannel med. allvarligt, det funkar..
mama said knock you out

2005-08-19 13:50
Elmo- Jo det skulle vara nåt.. Men som sagt, jag är jävligt lat, o att jobba är inte min grej heller hahaha.. har jobbat 2/3 av sommarlovet. sen har mina föräldrar en sån press på mig, om att jag måste fixa skolan bra osv osv, som de flesta föräldrar.. åååh jag kommer leva fattigt o ensam i framtiden :(

Kewl - Betalar du resan?

dumbass- Jag gör också allt i sista stund. Precis allt.
ska testa ditt förslag iaf. tackar

DegenereraD- hahaha.. ok? :D

jejk- :( jag gillar inte att belöna mig själv. men värt ett försök.

Lillstrumpa- out of my face! hihi nee beztiz

2005-08-19 18:21
du är inte ensam om detta problem så samla lite folk i din situation och starta en studiecirkel
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify

2005-08-19 22:53
jinjine - men komigen du får komma fram på något sätt, hassla fram dig å sen när du kommer fram hitta en kyrka å bo i tills du har jobb
Don't Give Props To The Devil

2005-08-23 12:21
hhahha...
Rappare

2005-08-24 22:15
Det är klart du inte orkar om du bara läser! Då klarar man ju aldrig av det, minst om man måste lära sig det.

Det ju gör är följande. Du läser en sida i boken, sen funderar du vad i texten som kan vara bra att kunna. Kanske nåt årtal, kanske ett namn, kanske en händelse. Sen skriver du ner de händelserna i ditt alldeles egna pluggblock. Där skriver du ner allt som är viktigt och allt som du tycker du ska kunna, sen läser du de stödpunkterna om och om igen. Kanske t om skriva dem om och om igen.

När man gör mer saker än att bara ligga och stirra på bokstäver så fastnar det lättare.

Ett annat tips är att äta t ex en apelsin eller nånting när du pluggar.
för om du sen äter en apelsin igen på provet eller förhöret så minns du ungefär 30% bättre än du hade gjort innan, pga att hjärnan associerar smaken och lukten av apelsinen med det du läste.

Lycka till. ;)

2005-08-25 14:20
omen22 - tack så mkt.

2005-08-25 23:52
hahaha jag är exakt likadan.. jag hade tex 5:a i engelska rakt igenom högstadiet (för er knattar som inte fattar är det typ mvg, fast ännu bättre eftersom era lärare inte lärt sig betygskriterierna på 10 år) sen IG i gymnasiet för att jag sket i den ENDA uppgift som skulle gett mig VG i både A och B-kursen.

nu samma sak på komvux i våras.. engelska A flexkurs, mvg på nationella provet, så gör jag resten av kursen på typ 6 timmar sista dagen - förutom en uppgift som jag absolut inte KAN motivera mig till att göra.. jag står hellre mitt kast och misslyckas än skriver det där brevet.. jag blir ju knappast bättre i engelska A för att jag får det på papper. Så blir jag förbannad på systemet och papperskunskaper istället och tänker på hur jag ska störta det i några veckor. Sen kommer jag på att jag ska skriva högskoleprov istället för att sköldpadda mig genom skolan.

Min slutsats: Skolan är ett misslyckande, läroplanen funkar inte på alla. Ge mig en morot som inte är av papper, gör världen bättre om jag får mvg, fitta.

2005-08-27 18:20
TonyO- jaa.. en vecka i skolan känns som 100år :( borde vara utvilad efter sommarlovet egentligen, men icke.

2005-08-29 10:03
jinjine F18

Jag var som dig i 3:an.. Gick bara utför..
1:an - 4% frånvaro
2:an - drygt 12% frånvaro
3:an - HT: 24,7% frånvaro och VT: 43,2% frånvaro

Mitt goda råd lyder, för jag klarade dock mig med hyfsade betyg ändå förutom i Matte E som jag kuggade i är att ta det lungt på morgonen, ta sovmorgon då och då när du känner det behövs MEN håll koll på frånvaron och se till att du kan intensiv plugga en 3 dagar hemma innan provet. Kan du inte det måste du nog tvinga dig gå i skolan dock :D
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!

2005-09-02 12:44
bono - pga att jag haft för hög frånvaro i 1an + 2an kan jag inte ha mer frånvaro.. då blir det ajabaja...
jag får nytt möte då.

kan säga detta.. det har gått... 2(?) veckor nu i skolan.. än så länge funkar det. wohoo :)
Arrangör

2005-09-02 13:08
Det kan vara så enkelt att sättet skolan lär ut på inte passar dej. Jag läste någon studie om att den passar ca 90% av alla elever. Det blir alltså ca 10% av alla elever som inte klarar av skolan men som hade kunnat gjort det om inte vårt samhälle var så trångsynt och förstod att vi alla är individer och lär in på olike sätt.

Det är jävligt tragiskt, men så är det i Sverige 2005...
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2005-09-04 10:47
Skolan är till för alla, men alla kanske inte är gjorda för skolan?!

Men håller med.. Ett break på 1 år kan vara behövligt men inte mera än det
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!