I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-08-15 10:57

Jobbig dröm

Det är så att de senaste tre veckorna så har jag säkert drömt runt 10 ggr att jag på något sätt gjort slut med min flickvän eller att vi har problem, bråkar och inte får tag på varandra och får göra-slut-känslan samt en del liknande grejjer. Drömmarna ter sig på olika sätt med olika personer inblandade och på olika platser så dom är inte på något sätt identiska med varandra. För mig så finns det inget värre än att missta den man älskar mest av allt och i mitt fall så är det en tjej som jag varit tillsammans med i fyra år varav tre av dem varit min sambo. Så jag hatar att vakna upp med den där uppgivna känslan man får vid dessa drömmar. Om jag somnar om så drömmer jag ofta vidare på drömmen och när jag väl försöker få kontakt med henne igen vid ett eventuellt slut eller bara för att reda ut problem så brukar jag vakna. Det händer ofta att jag väljer att inte somna om då det inte är mitt i natten och man behöver sova. Det har hänt att jag drömt liknande någon enstaka gång tidigare under våra fyra år men aldrig så repetativt som nu och det konstiga är att jag inte har en aning om varför jag drömmer så här.

Vårt förhållande är jättebra för tillfället och vi har mycket framtidsplaner och är inne i en riktigt bra fas vilket för det ännu konstigare. Det enda som skulle kunna bidra är att jag inte har något jobb för tillfället (ska börja plugga igen nästa månad) så pengarna är inte så stora just nu. Kan detta ge mig något slags mindrevärdskomplex då hon har ett fast jobb och för tillfället står för den större delen av vår inkomst? Kan jag känna så här undermevetet tro? Det försvinner säkert men det är ändå jobbigt att vakna upp en eller flera gånger, svettig och med hjärtat i halsgropen.

http://www.twitter.com/michaelcrackson