I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ha barn eller inte?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-08-11 08:51

Ha barn eller inte?

Blir bara mer och mer säker för varje dag och för varje gång jag är barnvakt åt min lillebror, 4 år, att jag aldrig kommer skaffa dessa odågor till kids själv.
Helt sjukt mycket arbete och ansvar.

Var barnvakt igår och fick lägga och göra iordning han för kvällen. Var uppe till kl 3 tills dom äntligen kom hem och jag kunde lägga mig.
Idag gick jag upp kl 6 (jävligt ofrivilligt kan jag ju säga) när lillen kom och väckte mig. Han hade försökt göra frukost själv...
Oh my god säger jag bara. Grönsåpa, diskmedel och oboy i hela köket! han hade sölat och skulle försöka städa upp själv, tog en halvtimme eller nåt för mig att städa upp röran. Kylskåpet stod på vid gavel och han hade öppnat en gräddfil för att käka och testat den delikata blandningen oboy och slumpen i en öl blandat i en skål...
Nu sitter jag här och väntar på hans parents ska vakna så jag kan gå ner och sova! Tandkräm över hela tröjan efter oenigheter i tandborstandet...

Visst älskar min lillebror över allt annat och han är helt underbar (för de mesta) men fattar inte hur fan folk orkar!

Skulle ni palla ansvaret och arbetet tror ni?

Barn är ju nödvändigt men tror man blir olyckligare. Eller de är rättare sagt bevisat i en undersökning. Däremot visade desig att barnbarn gör en lyckligare. Antagligen för man slipper allt skit omkring och bara träffar dom då och då och slipper sömnbristen, gråten m.m m.m

gah skönt o skriva av sig

peace

"Peace and Love"

2005-08-11 09:17
Jag vill lätt ha småkids, men inte förren jag är hundra på att jag har de bästa förutsättningarna, if you see what I mean.
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2005-08-11 11:20
Det finns lugna fina barn också. Som jag, jag var hjätte snäll när jag var liten.

2005-08-11 11:26
Man måste helt enkelt vara olycklig typ 30 år av ens livstid för att sen kunna vara lycklig resten av livet?
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2005-08-11 12:10
Qef F19

Jag har en son på 5 månader och han är det bästa som hänt mej.
Självklart är det lite jobbigt ibland och bli väckt mitt i natten mm.
Men den kärleken man känner övervinner allt det där.

Kan förstå att du tycker det är jobbigt när du passar din lillebror men det är enhelt annan sak när du har egna barn jag lovar :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-11 13:21
jag är så jävla trött på människor som ser barn som en börda. som en jobbig last som de bara vill bli av med. barn är något av det finaste som finns, däremot finns det många som får barn som inte förtjänar dem..men det är en helt annan diskussion.

som svar på frågan: jag ska utan tvekan ha barn, men när vet jag inte. inte nu iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-11 14:30
Jag vill ha barn i framtiden iallafall, det har jag bestämt mig för då jag passade mina kusiner, som är 2½ och 4 månader. :) Det är så underbart att faktiskt se deras glädje :) Fast man blir sjukt trött o.O
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-08-11 15:19
Jag vill definitivt ha barn, i framtiden.
Passade min kusin,och han nöjde sig inte med att jag höll honom på natten, utan jag skulle gå runt med honom också. Ont i armen,trött och irriterad, men när han ler så glömmer man allt annat :)

2005-08-11 16:45
det är nu nils ska citera mig tycker jag

2005-08-11 19:26
Vill bara säga att vem fan planerar ett sånt fett jävla lidande
som en människa får stå ut me genom sitt liv.
de e ju fan helt obegripligt hur en människa kan va
så jävla ego. att bara tänka på att ha nån
som är en avbild av sig sjäv.
de e sjukt.

2005-08-11 19:42
ääh jag ska ha tjugo kidz, dom e fett lovly jue, älskar ungar :D jääääh!!!

2005-08-11 21:30
Jofan,Såklart man ska ha barn när man är äldre :)
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2005-08-11 22:20
Det är väl inget att sitta och grubbla över? De flesta av er kommer få kottar förr eller senare. När det händer så händer det, och då vet ni.

2005-08-12 02:13
ja ska ha många ungar.. dom e bäst

2005-08-12 12:37
jag tycker inte att d e så svårt med barn... har själv "uppfostrat" min systerdotter så min syrra pluggar mycket o liknande. självklart vill jag ha barn om några år eller så.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2005-08-12 13:00
jag är så rädd att jag ska få ett hemskt jobbigt barn, typ att mitt barn ska vara en sån som får allt: eksem, allergier, fotvårtor, svinkoppor, magsjuka jämt, förkylningar, vattkoppor, att ungen blir ett öronbarn, whatever.
och att det ska bli en unge som man aldrig kan lämna på dagis, som bara skriker och gråter, eller en unge som genomgår världens jobbigaste trotsålder och beter sig som en diva i mataffären, så att jag måste hämta experthjälp från typ nannyakuten.
och så kommer man börja oroa sig hela tiden. för grejer som ligger framme som ungen kan sätta i halsen och kvävas av, för alla olyckor som kan ske i en helt vanlig svensk lekpark, för att det ska komma suspekta personer som kan locka iväg min unge bara med ett vagt löfte om lite godis ... det verkar så jobbigt alltihop.
sen kommer ju puberteten, och de kommer hata mig, och jag kommer vara världens mest orättvisa mamma som inte låter de vara ute så länge som alla kompisar får, och de kommer dricka häxblandning i en park, hamna på mariapol, och kanske utveckla en musiksmak som jag inte alls samtycker med.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-08-12 13:11
snorty F21

hahaha där fick jag mej ett gott skratt :)

Klart att det kan bli helt tvärtom än vad man tänkt...och det kommer att finnas motgångar men det är det som livet går ut på.

Jag tar dan som den kommer och hittills har allt gått jätte bra fast jag är ensamstående med Leon.

så alla ni som bara pratar om motgångar jag kan säga att skaffar ni barn så kommer ni inte att ångra er för det är det mest underbara som hänt mej!

2005-08-12 13:21
snorty: haha, japp. Så blir det. Så ÄR det. Minus fotvårtor som jag verkligen in vill ha in i min lägenhet. Uäh.
Fast jag är också av den bestämda uppfattningen att det automatiskt går bättre för alla päron som har hjärna+känslor nog att oroa sig för sånt innan.

Sen blir de ju sjukt påverkade av sina föräldrar, så är man inte en vidrig idiot själv så blir inte barnen det heller.

2005-08-12 14:34
snorty F21

haha, det är ju musiksmaken som vore den största katastrofen...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-08-12 17:43
föräldrar går oftast upp innan barnet, eftersom dom vet när ungen oftast vaknar. på så sätt hinner dom inte hitta på massa skit, utan dom kan hjälpa till att bära glas till bordet, ta fram smöret osv, så har dom fått göra sin egen frukost =)

2005-08-12 17:47
av inlägget att döma är det inte fel på ungen utan .. dig

om du har ansvar för ungen och markerar vem so me boss e det inget problem.

har vart ansvarig för 15 kids i 6 års åldern .. fick alla att lägga sig att sova så jag kunde se på fotboll .. det handlar om respekt.

2005-08-12 18:14
ja ma nfår inte visa sig svag. :)

2005-08-15 10:34
Sådär höll aldrig mina syskon på...
Så det så!!

2005-08-15 10:38
jag ska ha en unge, lätt. fast inte nu :P

2005-08-16 00:30
Visst kan det vara jobbigt med barn men det är lätt värt det.