I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kärleken vs nya upptäckter

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-06-07 08:44

kärleken vs nya upptäckter

okej. så här ligger det till. jag bor i australien, har pluggat har ett bra tag nu.. skolan slutar om en vecka och det hade varit planerat sen länge att jag skulle åka vidare inom landet. (ska vara härnere i australien i ett år till, men hade fått nog av brisbane dar jag bor nu.) sa jag och ett par kompisar hade köpt flygbiljetter och allt var frid och fröjd.

men. for några veckor sen träffade jag världens underbaraste kille härnere.. allt är verkligen helt perfekt, har sällan upplevt nåt liknande.. och nu drar jag om bara en och en halv vecka och allt känns skit.

hade egentligen tänkt stanna och jobba i stan dit jag ska aka nu(har ett barjobb ordnat där redan). men nu känns det helt otänkbart att jag bara skulle resa vidare och inte se honom igen.. känns helt sjukt svårt. så kanske åker jag bara upp på en semester ett par veckor och kommer ner hit igen och söker jobb här (vilket han tycker att jag ska göra).

dilemma!! vad gor man? stannar jag och allt skiter sig kommer jag självklart ångra att jag inte såg mer av landet under den tiden jag var här. fast å andra sidan, överger jag nåt som har så grym potential kommer jag kanske ångra mig for evig framtid (typ). vad ska jag göra?? satsa på kärleken eller försöka glömma?

"jag var inte först, men jag gjorde det bäst."