I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Känna sig utanför

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-05-25 22:10

Känna sig utanför

Såhär är läget:

I lördags var jag med min pojkvän och några av hans kompisar i hans skola hemma hos en av dem och typ kollade på melodifestivalen (eller den stod på i bakgrunden) och typ drack lite och sådär.. I alla flal så kände jag mig grymt utanför hela kvällen och det låg på den nivån att jag trodde jag skulle börja gråta (det var en del andra saker som dessutom gjorde att jag mådde dåligt). Brukar inte känna mig utanför med min pojkväns kompisar men nu var två tjejer med som han umgås mycket med (min pojkvän har dessutom varit kär i båda dessa tjejer tidigare, fast vid olika tillfällen givetvis). Eftersom speciellt den ena av dessa tjejer är rätt flirtig och allmänt tar mycket plats och så tror jag att det var mkt pga henne som jag kände mig utanför. Mådde iaf skit i lördags och vill verkligen inte uppleva det igen.

Nu sa min pojkvän att samma gäng ska till en annan killes land på lördag men jag är väldigt tveksam till om jag vågar följa med. De andra vet attjag kände mig utanför i lördags, har dessutom berättat för min pojkvän hur extremt jättedåligt jag mådde av det men de andra vet (förhoppningsvis) bara att jag kände mig utanför så de kommer nog att tänka på det men jag är rädd att det inte kommer att räcka.

Någon som har varit med om något liknande. Inte bara att man känt sig utanför som man kan göra när de andra har något gemensamt som de pratar om, utan att man känner sig helt värdelös och mår skit.

Vet inte riktigt varför jag skriver här för det är väl rätt svårt att lösa situationen om man inte är insatt men i alla fall =/

Så det så!!

2005-05-25 22:28
jag förstår känslan så in i helvete jävla mycket! det verkar inte finnas några lösningar på den, för så fort man är "flickvännen" så har man automatiskt tilldelats personlighetsdrag som "tråkig", "missunnsam", och man är i den positionen att man aldrig kommer att vinna, bara försvinna, förr eller senare.
om man inte är en översocial rövslickare som bara älskar att ta plats och dra dåliga skämt inför stora folksamlingar, och blir bästis med alla andra kompisar till pojkvännen som finns på plats direkt. om man är den typen av människa kommer man jättelångt och behöver aldrig känna sig utanför någonsin.

put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-05-25 23:05
Jag vet hur du känner.. Mitt ex umgicks bara med killar, och en gång så bestämde vi oss för att kröka till det lite med dem hemma hos hon, hon uppskattade ifall jag träffade dem så det gjorde vi. Vilket jag ångrar djupt, hon sket i mig helt medans dem satt och kollade på bilder från fester och när dem haft kul tillsammans och hon glömde bort mig helt.

Jag stängde in mig på hennes rum och började stor gråta, hade tidigare känt också som att jag höll på att förlora henne och allt var helt katastrof.. jag vet verkligen hur du mår..

skall tillägga att det tog slut nästa vecka mellan oss ocksåå.. katastrof
http://www.homage.nu/

2005-05-26 12:09

Det enda som hjälper är att prata med honom om hur du känner, att du känner att du inte blir prioriterad. Lyssnar han inte är han inget att ha. Klart man ska kunna umgås med den andres kompisar, inte alltid självklart och det är viktigt att även ha sin egen vänskapskrets. Annars blir man lätt utlämnad, för de är i grunden hans vänner.

Sen så kan det ligga dåligt självförtroende i grunden oxå varför du mår så dåligt. Dessa tjejer tex som var där. Förstår din nojja, men där måste du bara tänka positivt, att din pojkvän VALT dig och det är dig han vill vara med, man måste lita annars kan man lika bra lägga ned med en gång.

Mycket av jobbiga tankar får man helt enkelt svälja, dina nojjor tex. Men ang hans beteende kan du säga till. Säg rakt ut att du tycker att dessa tjejer får alldeles för mycke uppmärksamhet och att det sårar dig eller vad det nu kan handla om.

Men visst du behöver kanske inte umgås med alla hans vänner. men se till att de är av rätt anledning som du tackar nej.

Önskar iaf lycka till! Hoppas det löser sig...
Take care now! Bye bye then!

2005-05-26 15:51
Skrev ett jättedeppigt mail till honom igåer så han satt och tänkte på det hela natten (som han skulle ägnat åt ett arbete vilekt tog lite längre tid nu).. Känns iaf mycket bättre sen vi talade ut om det.

Får se hur det blir på lördag, han sa att alla verkligen vill att jag kommer och nu när han vet hur jag mår så borde han väl agera därefter.. Fast jag får se..

Tack iaf för stödet.. det kändes bättre att få höra om andras erfarenheter och så.

Så det så!!

2005-05-26 16:43
been there and fuck it hurts...se det så här; dem prata iaf inte ett annat språk som du inte kunde/förstod...
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2005-05-26 16:50
Följ med sitt och håll i din pojkvän riktigt hårt och ge de andra två brudarna värsta mördarblickarna ;D.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-26 17:03
Little_Shine F18

Åk med dom och markera din plats så att du inte känner dig utanför.
<br>http://edvinalam.wordpress.com<br>

2005-05-26 17:26
Ta för dig bara.

2005-05-26 20:16
Jag är i ungefär samma sits. Jag och min pojkväns kompisar går okej tillsammans när min pojkvän inte är med. Känner dom inte bara genom min pojkvän alltså.
Och så fort det bara är ett gäng grabbar och jag samt pojkvän så går det bra och jag känner mig inte så utanför.

Men så kommer tjejerna. Det är inte det att de försöker stjäla honom eller flirtar med honom, det är bara det att de inte gillar mig! Och det är konstigt för jag har "känt" dem längre än min pojkvän. Men dom är "såna där" tjejer då det tar tre år att ens få säga hej till dem utan att det känns som att man är dumihuvudet.

I vilket fall som helst, då det är partaj och "alla" är där känner jag mig alltid utanför.
Men jag har pratat med min pojkvän om det och han säger att han ska tänka på det. Men det har nästan blivit så att jag inte vill följa med eftersom jag alltid blir så ledsen och mår så dåligt av att känna mig ensam/utanför.

Men hans vänner betyder självklart väldigt mycket så jag har lovat att försöka ett par gånger till för hans skull. Min gissning är att det blir lättare om man är med ofta, då blir man automatiskt en i gänget, och inte "hon som är med ibland för att han är tillsammans med henne".
Men som nån sa.. det är alltid svårt att vara flickvännen, det är på något sätt flickvännens fel att deras kompis kanske gör andra saker ibland..
What we do in life echos in eternity.

2005-05-26 22:01
åk med. du kommer att ångra dig om du inte gör det.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2005-05-29 00:07
Valde att inte åka med men det var för ytterligare en sak som hände. Jag kom fram till att jag nog var svarsjuk på ena tjejen och berättade detta för min pojkvän. Nästa dag kommer han och berättar att han sagt det till henne. Hon har en förmåga att se när han ljuger och hon hade kommit och frågat honom om det hade med henne att göra att jag kände mig utanför. Som tur var använde min pojkvän aldrig ordet "svartsjuk" vilket jag först trodde att han gjort utan han sa bara "orolig" eller något i den stilen och det var mycket bättre. Så småningom kom jag iaf på att jag inte var svartsjuk (enligt någon slags definition av svartsjuk som jag kom på för stunden) och sa det till min pojkvän i morse. Han frågade om han skulle säga det till henne men jag sa bara att det inte behövdes för då låter det så tillgjort. Nu är han i alla fall där och jag mår förvånandsvärt bra med tanke på att jag gråtit över det en vecka. Tror verkligen inte att de skulle göra någonting, eller det vet jag att de inte skulle. Däremot kan jag tänka mig att de pratar mycket och det kan jag ju inte förbjuda honom men jag är glad att jag slipper vara där och se det. Dessutom har han varit mer eller mindre vaken konstant i typ 3 nätter i rad och eftersom han kom dit (till dom) för typ en timma sen har jag en känsla av att han kommer däcka av rätt snabbt innan gänget hinner bli mer tajta än de redan är...

Har snackat om detta med mina polers i skolan hela veckan och detta tillsammans med att läsa här vad andra varit med om är rätt bra! Det är sällan man känner att andra sitter eller suttit i en VÄLDIGT liknande situation men det verkar det som om en del folk här har gjort.
Så det så!!