I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ta över världen... Who's with me?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-04-08 00:09

Ta över världen... Who's with me?

Jag tänkte kolla om det finns några fler på whoa som siktar högt.

Här är min egna plan i grova drag (Det gör nog inget om den blir avslöjad, ni tror ändå det bara är ett skämt)

Hjärnan arbetar ju med att skicka elektriska impulser, eller hur? Och man kan påverka hjärnan med hjälp av ljud, se till exempel programmet BrainWave Generator som kan hjälpa dig att slappna av med mera.

Om jag konstruerar en maskin som mer direkt påverkar dina tankegångar och sinnesstämning kan jag knalla in på nåt hotshot-kontor i USA och sätta på maskinen, presentera mig själv och låta maskinen sända ut ett meddelande som lyder ungefär: "den här killen är great, gör precis som han vill, han är ett geni."

Då ber jag dom investera i min guvernörskampanj i valfri stat. Under mina infomercials och diverse valfläsk så kommer jag spela ett meddelande som får dom att rösta på mig, och efter fyra års styre siktar jag direkt på presidentkampanjen och gör i stort sett samma sak.

Och därifrån kan jag fortsätta med resten av världen, be dom att ge upp sitt styre och överlåta det till mig. Piece of cake!

Sen skulle jag låta avrätta lite folk jag inte gillar =)


Kom gärna med egna planer

amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986