I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Volontärarbete

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-02-11 17:25

Volontärarbete

Hej alla vänliga!

Det är så här att jag har funderat på att dra ut och resa, se världen ni vet :P
Men att bara resa runt och flumma känns inte så givande på något sätt.
Så jag tänkte att man kanske kunde göra någon nytta i något land där folk inte har det lika bra ställt som vi har det här i Sverige. Jag är lika intresserad av att jobba med djur och miljö som att jobba med/hjälpa människor. Hursomhelst så har jag funderat på det här under ett par år nu och tar ganska snart min högskoleexamen så jag känner att det kanske é dags att sticka efter det. Tänkte bara höra om det är någon av er här på whoa som har något intressant att berätta angående volontärarbete, har ni några erfarenheter? Eller går ni kanske och funderar på det precis som jag? Jag har ingen utbildning som har något med bistånd eller medicin att göra, så det skall helst inte vara något arbete som ställs alltför höga utbildningskrav på. Jag har dock massor av kärlek att ge och viljan att förändra.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.