I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jobbiga sexdrömmar....

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-12-15 14:15

Jobbiga sexdrömmar....

Jag har nu under se senaste veckorna drömt riktigt heta sexdrömmar om min jobbkompis, vilket inte är så kul, då man vaknar upp bredvid sin sambo.... Min jobbkompis är en kille som är jämngammal med mig, och vi står varandra rätt nära, snackar mycket om våra respektive relationer, plus en massa annat strunt. Vi träffas ibland på fritiden, talar ibland i telefon, och sånt. Och visst har jag (tyvärr, tyvärr...) lekt med tanken på hur saker och ting skulle vara om vi skulle gå ett steg längre..... Saken är ändå den att jag älskar min egen kille, vår gemensamma vardag fungerar förvånansvärt bra, men dom har drömmarna har gjort att jag på nåt sätt öppnat ögonen. Dom känns så verkliga, det känns som om jag varit otrogen när jag vaknar, och jag känner mig skyldigt och smutsig både när jag träffar min kille och min jobbkompis, det känns som om det skulle stå skrivet i pannan på mig vad jag drömmer om på nätterna. Jag har inte berättat om det här åt nåndera, men min jobbkompis har märkt att nåt är konstigt, eftersom jag inte längre vill fika med honom o dyl..... helt enkelt pga att det känns så förvirrat. Nån som varit med om samma? Hur slutade det? VARFÖR DRÖMMER MAN SÅNT?????

*gizmo*

2004-12-15 14:25
Du bör ta lite avstånd från din jobbarkompis, om det nu är så att du älskar din pojkvän. Sedan bör du intala dig själv att du faktiskt är tillsammans med någon, och att det inte är respektabelt att tänka på någon annan. Du säger ju själv att du haft tanken på hur det skulle sett ut om ni gått ett steg längre. Ajjabajja. Varför tänker du så? Det är inte konstigt att du drämmer om honom om du VILL drömma om honom.

Lägg ner han, och fokusera dig på din pojkvän som du faktiskt älskar och bor tillsammans med.

Eller, så gör du slut med din pojkvän och fortsätter drömma.

2004-12-15 14:31
Gräset är inte alltid grönare på andra sidan....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-15 14:32
Dhalism

Antar att det är mänskligt att ibland göra det förbjudna, och leka med tanken. Så länge man inte uttalar dem högt, eller annars skickar mixed signals... Jag VILL faktiskt inte drömma om honom, är numera rädd för att somna, och framför allt för att drömma. Det konstiga är att i drömmarna vet jag oftast om att jag bor ihop med min kille, men på nåt sätt är moralen i drömmarna den att "det är helt okej, det sårar ingen", vilket är fullständigt idiotiskt, vilket jag också är medveten om i drömmarna, men på nåt sätt är det jag som är onormal i drömmarna som vill vara trogen. Helt fucked up!
Jag har ju dessutom tagit avstånd till min jobbkompis, dvs fikar inte, ringer inte längre, o sånt, problemet är att han inte fattar vad jag har för fel.... jobbigt..... på allvar så VET jag att det aldrig skulle kunna bli nåt mellan oss, då våra liv, värderingar o dyl går så i sär att..... men som kompisar går det utmärkt.
*gizmo*

2004-12-15 14:46
Jag tycker att så länge du inte gör något så spelar det ingen roll om du drömmer eller tänker på någon annan ibland. Fantisera måste man ju alltid få göra så länge man inte tar steget längre och är otrogen.
There aint no party like my nannys tea-party !

2004-12-15 14:52
buddasmoka
Visst, tycker precis som du, men saken är den att jag drömmer inte ibland, utan ofta, 3-4 gånger i veckan, som jag kommer ihåg alltså. Förstår bara inte varför, då det pga en massa yttre omständigheter aldrig skulle funka med den här killen. Please make it stop!
*gizmo*

2004-12-15 15:48
Du är attraherad av din jobbarkompis.. medvetet eller undermevetet, du drömmer och fantiserar om han. Men det är väl rätt normalt, din kille är ju inte perfekt, även fast du älskar honom så har han ju sina brister, och dem syns så tydligt om man är sambos eller har en relation för den delen också.

Men alltså, må inte dåligt av att du drömmer om honom, för det kan du inte ro för.. Och man måste kunna få fantisera.

2004-12-15 17:32
Jag tycker det är ok att drömma och fantisera på det sättet du beskriver. Vad som inte är ok i det läget är att du känner skuld för det. Det är inte bra. Det är väl ditt undermedvetna som försöker tala om för dig att någonting inte står rätt till.
Det du bör göra är att ta avstånd från det ena eller det andra och det har du tydligen redan gjort. Förklara för din jobbkompis att du har en tuff period i dig själv och att du behöver vara själv, (vilket också verkar vara fallet, inget ljug här inte), att du behöver reda ut saker och ting. Är han en såpass god vän som du beskriver så förstår han.
Om du är säker på att du vill fortsätta med din pojkvän så tycker jag du skall prata med honom. Säg att drömmarna har funnits där, att du är väldigt förvirrad men samtidigt säker på vad du vill. Det skadar inte att vara ärlig. Jag tror att dina skuldkänslor skulle lätta efter du har berättat.

Lycka till. Vi hejar på dig.

2004-12-15 19:08
men det där med att du ska ta avstånd från din jobbarkompis känns lite knäppt, du måste föklara för honom, annars blir det fel om du bara undviker honom efter att ni umgåt och varit så nära, han förtjänar i sånna fall att du förklarar att han inte gjort nåt fel.

2004-12-15 21:21
Såklart att det är okey att drömma om någon annan, men om det går så långt att det stör dig och att du tänker på det, då är det inte tillåtet. (enligt mig då)

2004-12-15 23:40
Dhalism, vadå inte tillåtet?
Det finns nog inte många, som går runt och lyckades avfärda såna tankar, om man nu inte är lyckligt nykär.

Jag vet iaf att nästan alla, 9 av 10 (säger så för jag vet att nån Whoafåne kommer och säger, att dem inte gör det. Så du är en av 1 av 10 grattis)

fantiserar om dem ser en snygg brud gå förbi på gatan eller sitter mitt emot på fiket.
Och det finns säkert sjukt mycket tjejer som gör detsamma.
Men det är inte annat än mänskligt, det går ju inte att säga att det inte är tillåtet, människan är inte byggda för monogama förhållanden, inget djur är, det är bara vi som har kommit på att det ska vara så, eller "gud" whatever. Tro inte att jag propagerar otrohet men ja s'ger bara att det är svårt att trycka bort känslor, inte minst fantasier bara för att man tänker att det är förbjudet.

Så, att tänka liksom "undrar hur det skulle va att råna en bank" är förbjudet även fast man sitter och leker med tanken och sen skrattar man för att man kommer tillbaka till verkligheten och det är där skillnaden är, jag har inte gjort nått fel men om jag nu skulle göra precis va mina fantasier eller dagdrömmar visade mig så skulle jag få 10 år på kumla.

Jag säger att du ska fantisera på, men snacka med din jobbarkompis vad du känner. Det är fel att du ska gå runt och må dåligt, och även fast du pratar med han och fjoppar runt med att det är nått fel mig dig och att du måste tänka så kommer det ändå inte kännas bättre. Va rak och berätta för han och din pojkvän hur det är.. OM du nu mår dåligt utav va du drömmer om. Om dem är bra killar så kommer dem förstå. Samtidigt är det dina drömmar och som jag sa, så länge du håller det mentalt så kommer inte polisen.

Hoppas jag kan ge dig lite insikt på problemet, jag känner typ likadant för en tjej just nu så jag kan relatera.

2004-12-16 04:23
Hmm...tycker attu kan drömma om vem du vill...inge brott där! Omdu drömmer om nån annan så mycket attu själv börjar fundera...vilket du nu gjort...så kandu fråga dig två saker..hur länge du ska ha möjligheten o drömma om den andre? För ju mindre kontinueligt social du är med den du drömmer om dessto snabbare kommer drömmarna tyna bort! för skulleru ha sexdrömmar där nån kändis lr nån som du inte kunde/hade mindre chans o förverkliga drömmarna med...skulleduju avfärdare ganska lättsint!

En annan fråga är om personen som i drömmen verkligen representerar den personen...de kanske bara är attu träffar din jobbarkompis dagligen o d är just han som fastnar..men egentligen kanske du bara har en vanlig sexdröm med ingen särskilld lr med din pv??
De kanju tom vara att jobbarkompisen representerar lusten att ha sex på jobbet, lusten att ha sex med nån annan på jobbet, att sexet är ett job...skumt...att din pv som du har sex i verkligheten är en kompis oxå?!?! Masssa massa olika förslag...va öppen för andra tankebanor..så kanske du lättare kan avfärda o sluta drömma om just jobbpolaren..o känna dig illa t mods!!

may luck B withya and find d sphere
Flying inbetween..

2004-12-16 04:53
asså, man kan inte sluta attraheras av andra bara för man har ett fast förhållande och älskar sin sambo.

Själv har jag en polare 27 år som efter två år har ett öppet förhållande med sin tjej där de tillåtervarann att träffa andra. De har aldrig haft det så bra. Men det där kräver väldigt god planering och att man analyserar och pratar om det mycket i förhållandet.
Men det där e dom, de är lite egna.

Men du är självklart inte smutsig för att du dras till din jobbarkompis. Din kille har säkert liknande drömmar, ändå kan ni älska varann och ingen annan. Tänk på det..

kram

2004-12-16 06:33
eller så arbetar du in lite lucid dreaming skils och avstyr dina drömmar?
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2004-12-16 10:03
Okey.... är precis på väg på jobb, och guess what? Jag har drömt, IGEN. Så, nu ska jag lyfta katten på bordet där det är lättast, dvs berätta för min kompis. Då kanske han fattar att problemet är jag, och inte han. Han är en så pass bra typ, så det kommer knappast att bli nåt hallå om saken, det enda som jag är rädd för är att han kommer att ta omedvetet avstånd från mig från och med nu, dvs så att han känner sig obekväm och inte vet hur han ska vara.... nåja, får se, jag orkar bara inte med det här mera. Förhoppningsvis försvinner drömmarna om jag "konfronterar" det jag drömmer om. Önska mig lycka till! =)
*gizmo*

2004-12-16 10:15
Jävligt fult om din jobbar kompis eller din pojkvänn hänger på whoa :).
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."

2004-12-16 12:08
Haha jag känner igen det där litegrann... Man kan få för sig att det är något bara för att man drömmer om personen. Men jag tror verkligen inte att det är dina innersta begär som får sitt utlopp i drömmen... Vet inte varför man drömmer sådär, men alla personen som är med i ens drömmar ska symbolisera olika delar av ens egen personlighet har jag hört. Så man ska inte haka upp sig...
Försök att inte må så dåligt av det utan skratta bort det istället, skulle jag säga. Man kan inte låta drömmarna styra en...
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2004-12-21 13:02
kanske lite sent nu, men..
"a dream is a wish from your heart"...

2004-12-21 17:08
gizmo_84 F20

lite surt om han blir kåt på dig efter du berättat? :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Graffare

2004-12-22 11:21
jag känner igen detta....när jag har sexdrömmar har jag aldrig drömt om någon kändis eller något sånt..jag har bara drömt om tjejer i skolan,bästa kompisen,bra kompisar och polares flickvänner
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-12-22 11:27
hur gick det? hur gick det?
Fucks your life up crew
Tjabo!

2004-12-22 12:45
Nooo du kan ju inte säga att du drömmer om honom va gör du :D Förlåt men alla har fantasier/drömmar om andra när man är i ett förhållande. Är inte det helt naturligt? Ok om man i början är störtkär och går och hånglar offentligt och är allmänt odräglig men ni bor ju ihop och verkar ha ett stadigt föhållande, gå inte å sabba det nu!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-22 12:52
tBoy P18, det jag menar är att jag tycker det är fel av henne att gå och tänka på nån annan om hon bor tillsammans med sin pojkvän. Speciellt när hon haft i tankarna hur det "kanske" skulle vara om hon gick ett steg längre.

2004-12-22 22:20
haha gissa vad hon gör nu ;D

2004-12-22 22:32
säger som en kontraloop- sa Gräset är inte alltid grönare på andra sidan....

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2004-12-22 22:46
drömde en gång att jag hade sex med min morsa... riktigt obehagligt... hmm nån som är bra på drömtydning?...
What would macgyver do?

2004-12-22 22:49
haha äckel

2004-12-22 22:51
börja knarka.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2004-12-23 02:55
Så länge du håller dig till att drömma om snubben är det ju lugnt.
Om det däremot övergår till nån sjuk besatthet, eller om du kommer på dig själv med att tänka på honom när du onnar/ligger med din kille så... kanske du ska prova jobbkompisen och se om han verkligen är
så het som i dina drömmar?

Näe, men seriöst. Alla fantiserar väl, liksom? Sak samma...

2004-12-23 12:09
Pilsner
Oj, Freud-varning på den asså!

2004-12-24 23:36
vad jag lärt mig av allt hobbydrömresearch jag gjort så är det att drömmar oftast inte betyder ett smack! det är bara fantasier skapade av ditt undermedvetna. att jag har en simtävling i ett omklädningsrum med pingviner betyder lika lite som att ha sex med en jobbarkompis.

att du blir så skärrad av den här drömmen och tänker på den gör att du drömmer om den igen, den ligger i ditt undermedvetna o maler på tills du drömmer då det undermedvetna släpper loss tankarna igen. glömmer du bort hela grejen o inte tänker på den så kommer det antagligen inte hända igen. en dröm är dina tankar. det du tror kommer hända kommer hända. thats it
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2004-12-25 14:56
ds95 P18
vafan sluta!...
What would macgyver do?

2004-12-25 15:00
haha jag hade världens sjukaste sexdröm inatt :P

2004-12-25 19:11
gizmo - jag har pojkvän och under tiden vi varit tillsammans har jag drömt om andra killar ett flertal ggr. Ibland har drömmarna berott på att jag varit sur på honom eller liknande och ibland inte. Men jag har iaf berättat det för honom när det hänt och då skrattat åt det för man inser hur underligt det är och ser saken från en annan vinkel. Testa, du förlorar nog inget på det...
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2004-12-25 20:37
indiantjejen F3

tell us ;D

haha or not =) (dvs. ta det int seriöst ;P)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-12-25 20:41
Jo för fan, har man sagt A får man säga B.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."

2004-12-26 01:09
vill du inte veta mackan
Poet

2004-12-26 18:30
Av egen erfarenhet kan jag säga, att sitter man och leker med tanken av att vara med någon annan, och man redan har en partner, så är det faktiskt något fel i ens förhållande, sen vad felet kan vara för något, det är något du får ta reda på. Men jag tror faktiskt inte att du kan älska din sambo 100 procentigt, och svaret på den uppenbara frågan "VARFÖR DRÖMMER MAN SÅNT?!" är helt enkelt för att du lekt med tanken, du arbetar med han och som grädden på moset, så ringer ni varandra och hänger på fritiden.

Duuh!
At the gates of Eternity...

2004-12-27 01:51
Demirel P18

helt sjukt! jag drömde också att jag hade sex med pilsners morsa. sen kände jag lite skuld och så när jag vaknade bredvid din.

hehehe din mamma-skämten är bäst runt två på natten.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2004-12-27 02:59
demirel och albin, va fan är det för stil att drömma om andras mammor? lixom man ska ju hålla sig till sin egen mamma.. älska med sin mor som en son borde göra..
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2004-12-27 09:31
skaffa ett annat jobb o bryt kontakten med dendär killen på jobbet =)