I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag vs. kärlek...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-12-13 20:17

Jag vs. kärlek...

Hej tänkte att någon här kanske skulle kunna hjälpa mig...
Jag och förhållanden verkar inte matcha varandra särskilt bra.

Jag är nu tillsammans med en trevlig, söt tjej som är mysig på alla sätt och vis, och jag är kär i henne.

Första månaderna går skitbra, allt är gulligt och fint etc. men efter typ 2 månader så blir jag helt tillbakadragen och vill bara vara ifred... Kommer med lama ursäkter typ varje gång vi skall ses, och jag vill bara ut på krogen med vänner och fylleragga igen... Jag känner mig instängd och kvävd.

Det är ALLTID såhär, jag vet inte vad felet är på mig. Jag tycker om henne otroligt mycket, men jag jag antar att ha någon så nära inpå hela tiden helt enkelt gör mig galen...

Är det nån annan som känner likadant, eller är det jag som är känslomässigt störd och inte kan leva i ett förhållande?

2004-12-13 20:31
Enligt mig är du förälskad, inte kär. Dock verkar det så att förälskelsen bara höll i sig i 2 månader. Men jag vet inte.
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.

2004-12-13 21:53
Jag tror att du behöver "luft" hellt enkelt. Umgås med dina vänner och andra människor osv.

Hellt naturligt om man har nästan bara umgåts med sin tjej. Ta "ledigt" från henne lite då och då.

Ge mer tid till dina vänner.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2004-12-13 22:49
Jg kännner exakt likadant o gör likadant, men jag har haft min betydligt längre..
Fucks your life up crew
Tjabo!

2004-12-14 06:37
Läs "Män är från Mars och kvinnor från Venus" av David Gray tror jag han heter.

Där får du lite förklaringar.
Dubbelmoral? I love it!

2004-12-14 08:58
dunderjeveln

du är bara rädd. ta itu med det.

alecko

hoppas du inte är allvarlig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-14 11:45
:)
Dubbelmoral? I love it!

2004-12-14 15:35
Är du säker på att du fortfarande är kär?
Någon anledning kanske som gör att du vill börja fylleragga igen?

Du kanske har umgåtts med henne för mycket så du har kanske bara 'tröttnat' för stunden. Träffas ni mycket nu eller?

Hoppas att du finner svar. Lycka till.
frid

2004-12-14 17:29
Hoj, tack för svaren...

Alltså, innan jag träffade henne så hade jag bara haft oseriösa förhållanden, där båda parter mest var ute efter att ha sex.

Men nu när jag träffade henne kände jag att jag skulle gå emot mina principer att ha ett fast förhållande i tonåren eftersom jag kände så starkt för henne...

Men nu känns allt bara hopplöst faktiskt... Skall prata med henne, och som det är nu så är det nog bara att inse att jag inte är mogen för ett fast förhållande och allt ansvar och all tid det faktiskt kräver.

Tack att ni tog er tid iaf.

2004-12-14 19:35
Vet inte om det här är normalt men jag känner också lust o ragga på krogen. men fan det är ju inte så att man vill ha nåt speciellt med den personen att göra för det...det e bara lust , går att undvika .har vart med min tjej i 5år och har aldrig varit otrogen.

sprid kärlek och lev ert liv söm ni vill
Sitt inte och trolla!!