I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fattigdom & rikedom

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-12-11 19:14

Fattigdom & rikedom

Sedan urminnes tider har männskligheten
delats upp i olika grupperingar.
Men alldrig har väl en sån dum sak som
pengar delat upp oss mer än nu?
Sjukvård för alla har alldrig funnits.
SVENSKA STATEN jobbar för egen favör.
Krig skapas. Är det inte dags för revulation?
Kriget mot Fattiga bör ta vänding. gränser ska rivas.
om inte jag har friheten att gå vart jag vill och odla vad jag vill.
kan jag då bli jag på riktigt?
Finns det fler som tänker lika?
Skippa fattiga o rika. Alla ska leva jämnlika!

Today i'll make a homerun...

2004-12-11 19:40
Skillnaden är inte stor nog ännu för en revolution.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-12-11 20:50
lycka till med det där du :P

2004-12-11 21:23
Sedan urminnes tider har männskligheten
delats upp i olika grupperingar.

snarare så att sedan någon gång när somliga egoistiska individer inte ville dela med sig till kollektivet. samhällsklasser har inte alltid funnits.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-11 21:46
Ok om det begränsades till två ungar per familj, iaf i några 100 år, sen skulle det bo lagom många i sverige och allt skulle inte behöva kosta så mycket.

Sverige är inte överbefolkat och behöver inte minska sin befolkning. Barn kostar av naturliga skäl inte mer än de drar in, sett över hela deras livstid. Om vi började begränsa barnafödandet skulle vi såsmånigom, när barnen som vi "stoppade" borde ha varit i arbete, få svårt att försörja alla gamlingar.
Rappare

2004-12-11 22:55
"om inte jag har friheten att gå vart jag vill och odla vad jag vill."

Haha.. Där ser man..!

Du glömmer visst bort medeltiden då i princip 95% av sverige var som slavar till några få landsherrar + kungen..
Vi har det mer jämnställt nu än sen när klasskilnaderna uppfanns.

2004-12-11 23:00
Omen22
Ja man var inte slav för att man fick inte räknas som egendom, man kunde inte säljas, typ enda skillnaden.

Men kapitalismen föddes den dagen människan satte staket och gjorde slag på land, typ.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-12-11 23:05
aldrig stavas aldrig med två L

2004-12-12 15:25
Är det inte bara att sätta 4 frön extra och inte göra allt i girighetens namn... men de är juh klart att ingen har lust o hjälpa sina medmänniskor för att massmedia gjort oss till rädda för oss själva.. vi får juh plats idag? visst. man kanske bör hålla prodoktionen nere. men att reglera til 1 barn?
Today i'll make a homerun...

2004-12-12 15:50
Jag sa aldrig att världen inte var överbefolkad. Om det är något i den här tråden som är "rent bullshit" är det nog uträkningen du berättar om.