I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-11-13 23:01

svartsjuka

när blir svartsjukan farlig?

och vart kommer den ifrån?

hur blir man av med den??

2004-11-13 23:31
jag är svartsjuk på nästan alla tjejer..förutom mina nära vänninor eller vänner..men tillex. en tjej i klassen ser bra ut..henne ser jag som ett "hot"

är orolig att hon ser bättre ut än mig. vill inte tillex att han umgås med henne..

2004-11-14 00:02
kanske det..

2004-11-14 00:57

svartsjukan kommer av att du egentligen är arg på han (antar att det är en han) som du tycker om. du är arg på honom för att han inte tycker om dig. eftersom det är svårt att vara sur på han som man älskar så förskjuts aggressionen och släpps loss på hans flickvänn istället.
eftersom hans flickvänn inte har gjort något fel så vågar du inte visa din ilska.

du kommer antagligen att (omedvetet) börja efterlikna hans flickvänn för att övervinna hans kärlek.
detta är fullt naturligt, människans försvarsmekanismer.

(detta är en ganska förenklad version av ett psykoanalytiskt svar)
fear and loathing

2004-11-14 01:29
konstig filosofi du har...du verkar inte förstått så mycket på av vad jag skrivit innan..

2004-11-14 04:20
svartsjuka är något man känner gentemot sin partner.

avundsjuka är när man önskar man hade något nån annan har.
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2004-11-14 04:22
donno .but I'm mighty svartsjuk. oftast.om jag har ngt behov at de hela
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-14 04:25
svartsjukan blir farlig när du inte kan förstå hur allvarlig den är .
av att du har för dåligt självförtroende i ett förhållande, mindrevärdskomplex är ett exempel på det.
man försöker rationalisera sig sälv, diskutera med sin partner och försöker se ett vidare perspektiv av ens förhållande.
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2004-11-14 12:27
svartsjukan kommer när man är tillsammans med nån man inte kan lita på! den försvinner när man litar på personen!
The Hassle

2004-11-14 15:14
jag gillar inte svartsjuka...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-14 21:24

Svartsjuka är ett tecken på osäkerhet..
Precis som Makie säger.

Och jag gillar inte heller svartsjuka.
Svartsjukan begränsar och förstör de "fina känslorna".
Lycka är ett sätt att resa, inte en destination.

2004-11-15 14:47
Jag får ångest ibland för att jag INTE känner svartsjuka, känner mig fett känslokall...
Ta allt jag s䁘\r med en nypa salt!

2004-11-15 15:07
Jag tycker fan svartsjuka är vackert, nästan lite sjukt men fan vad jag avgudar svartsjuka tjejer...

2004-11-15 18:00
haha...okej..svartsjukan kan vara vacker när det inte blir kontrollerande..vilket jag näst intill är med min pojkvän

2004-11-15 18:14
Gnider

du kanske litar på de runtom dig så pass mycket att du inte behöver bara svartsjuk?

jag vet att min svartsjuka beror på rädsla för ensamhet. därför umgås jag numera bara med de jag verkligen känner och kan lita på. är rädd för nya kontakter.. vet att det inte kan funka så jämt men fan. om alla bara kunde vara ärliga.

2004-11-15 22:09
helenay..då är du nog som mig..att du gärna bara umgås med dom du verkligen känner och litar på..jag e väl också lite rädd för nya kontakter..

2004-11-15 22:24
Nattviol mm det är tråkigt.. men man ska inte lägga av bara för att det känns läskigt.

2004-11-15 22:30
helenay- ne det har du nog rätt i