I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Få tiden att gå

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2004-10-22 02:17

Få tiden att gå

Har under typ hela våren & hela hösten varit involvverad & jobbat med att få ett stipendium så att jag kan åka iväg & jobba någonstans i världen under 6 månader.

Först skulle jag till australien, höll på med det i ungefär 2 månader. En massa pappersjobb ska ni veta. Jag hittade en praktikplats, allt verkade vara jättebra, men så ska någon myndighet i AUS krångla & göra livet svårt för mig. Orkar inte gå in på detaljer men dom satte stopp för min resa iaf.

Happ, det var väl ungefär i slutet av augusti jag fick reda på att jag inte kunde åka till AUS. Jag blev naturligtvis jätte besviken över detta & kände att inget va nå roligt alls längre. Det gick någon vecka & så peppade en polare på mig massor & sa att jag kunde ju resa någon annanstans. Men AUS var ju mitt absoluta drömmål, men han fick mig på andra tankar iaf & så började jag leta efter ett schysst dykcenter i Mexiko som kanske kunde ta emot mig. Efter ca: 2 månaders konstant mailande & faxande så hade jag tillslut allt klart för mig! Jag skulle gå resa iväg! Alla papper va inskickade till den myndighet som beviljar dessa stipendium & allt va ready to go.

MEN, så får jag ett helt opersonligt brev där det beskrivs för mig att eftersom myndigheten har budgetunderskott kommer jag inte att komma iväg förrens i januari 2005. Det här kändes som en jäkla nederlag igen, men efter några timmar av surande så tänkte jag, att jag iaf skulle få komma iväg.

Då till frågan, hoppas att någon orkat läsa igenom.

Hur gör jag får att få tiden att gå till dess jag åker? Vi säger att jag ska åka om 2 månader & 10 dagar även fast jag inte fått något bestämt resedatum.

Hur?! Hjälp! jaja, inte så nödvändig tråd, kanske inte hör hemma i vardagsfilosofi, men jag ville ha seriösa svar & inte något drygt svar från någon i blandat forumet. Kände för att skriva av mig lite nu så här på kvällskvisten.

tack för att ni lyssnade.

Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!