I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tiden bra eller dålig?!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-09-13 08:48

Tiden bra eller dålig?!

Fan ja blir tokig utav klockan ! är tid bra eller dåligt eller både och? snälla kan ni hjälpa mig , vet inte varför ja hatar tiden :S

Only two things are infinite, the universe and human stupidity
-> I'll commit a copyright crime, when I copy paste your line

2004-09-13 09:35
tiden är inte bra. den är alldeles för kort
allra helst skulle ett dygn vara 72h. då skulle jag hinna med allt det jag vill.
vi hakar upp oss för mkt vid tid, som ändå är något egentligen obegränsat
Främlingar är vänner du inte känner och jag är en fruktansvärt spännande människa.

2004-09-13 10:14
jonnahonna
Arbetstid och sån tid som inte direkt är vår tid skulle ju i samband bli längre då också så din tid skulle fortfarande vara begränsad från dag till dag.

En klasskamrat berättade om sin resa till Afrika, hon åkte dit för med någonslagts förening och hon berättade att där var folket väldigt bekväma av sig i tiden, alltså ifall hon behövde skjuts nu och bad någon afrikan kunde han svara ja om en stund får du skjuts men att en stund egentligen kunde innebära allt från 1 timma till 1 dygn.
Hon berättade också att alla busstidstabeller vad mumbo jumbo, bussen kom aldrig när den skulle och ifall den förmodan skulle göra det så kunde chauffören gå av och sätta sig på ett café eller liknande och ta det lugnt en "stund"
Det verkar vara ett väldigt stresslöst liv.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-09-13 14:59
Baboso:förmodligen för att lära folket tollerans (tålamodets väg)

2004-09-13 15:20
Tid är av allt att dömma nödvändig för existens, eller i alla fall meningsfull sådan.

Sedan är väl tiden som mäts av klockan inte samma sak som tiden. Det är tiden i sig som är nödgad. Att man har litet tid, eller befinner sig i sociala kontexter där tiden tiden gör en stressad eller liknande kan ju ha mer negativa konsekvenser.
I'm back!

2004-09-13 15:45
öööh , ja sitter framför msn mest för att döda tid inte för att vara social. Tiden e ju för fan ett hinder för människan ! anser jag iaf ...

2004-09-13 16:09
hmm. Bör vi inte acceptera tid eftersom vi kan se rörelse och andra fenomen? Den intuitiva tidsriktningen som de tre rumsdimensionerna färdas i förklaras väl bäst genom att säga att den finns på ett eller annat sätt?
I'm back!

2004-09-13 16:44
baboso: nope, inte i min värld. där är extratiden bara fritid :)

såg ett program på tv nångång om en tjej i ngt arabland som läste typ svenska och svensk historia, kultur osv. då läste dom blandannat och fick lära sig att vi var mkt noga med tid. sa man en tid skulle man komma då. tydligen ngt speciellt för svenskar att vara så petiga.
Främlingar är vänner du inte känner och jag är en fruktansvärt spännande människa.

2004-09-13 16:47
Dock torde punktlighet vara ett än mer utmärkande drag för engelsmän och deras kultur.
I'm back!

2004-09-13 17:02
Baboso P22
Fan va soft det låter, ska fan flytta dit ;)
No cake for the impurity!

2004-09-14 00:00
om inte tid fanns skulle ingenting kunna hända... på gott eller ont...
What would macgyver do?

2004-09-14 18:01
sitter nu o tittar på klockan stup iett "måste titta när ja ska gitta till bussen" skit jobbigt.........bättre ifall bussen skulle komma om man ringde dem ffs !