I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ert liv passerar förbi i revy - med sms

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2004-08-17 02:54

Ert liv passerar förbi i revy - med sms

Man brukar ju säga att dom som är påväg att dö kan se sitt liv flimra förbi som minnesbilder, ex om man hoppar från en skyskarapa. Populärt tema i filmer osv. Nu spår jag att vi, när vi ska kola vippen kommer att få se alla sms man har skickat istället när det är dags att dö!

Tänk er själva: Fylle-sms till hon man raggade på under påsklovet -01 i Norrköping, nyheter man fick som ett pip i lurn, ex 11 september, alla gulliga hälsningar, knäppa förkortningar, kärleksförklaringar, dödshot osv. Synd bara att mitt liv i revy bara kommer sträcka sig tillbaks till år 1999. Inte så GSM-Oldschool jag med andra ord, NMT ska vi inte tänka på. Nåja... längtar iaf för att få se allt man har skickat och tatt emot. Som en utskriven hög med papper. Kanske tre om dan i snitt... ger tusen per år, i mitt fall då 5000 totalt. Nää 3000 är nog troligare...

Tills den dan kan man alltid söka jobb på Comviq eller nåt. Tänk er att få sitta framför stora superskärmen där man övervakar all trafik i realtid. En enorm Matrix-skärm där svenska folkets sinnesstämningar presenteras framför dig som värsta dokusåpan!

Vänta... det piper i lurn...

Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...