I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tjejer som blir kära i kriminella

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2004-08-14 00:09

Tjejer som blir kära i kriminella

Ja, nu är rubriken medvetet missvisande, för nu ska det handla om vad jag upplever som motsvarigheten för oss killar (eftersom jag är så sjukt PK tänker jag redan i förväg påpeka hur heteronormativa mina tankegångar är, take it or leave it).

Jag har senaste veckorna eller så börjat hänga lite med en kompis kompis. Jag tycker inte hon är särskilt vacker, på varken utsidan eller insidan. Hon är lite väl rund för min smak och har konstiga drag; hon är lätt elitistisk och egocentrerad. Ändå har jag mer eller mindre fallit som en fura för henne.

Hon har sovit hos mig några gånger, och vi har ägnat oss åt lite lättare petting, och snackat en hel del (och spelat asmycket skivor, ett mycket försonande drag hos kvinnor, måste jag säga :) ). Och här kommer knäckgrejjen. Hon är svårt deprimerad och alkoholist.

Jag vet att hon är sååå dålig för mig (jag har klara missbrukaranlag, men stävjar det bra, i normala fall...), och att vi aldrig skulle kunna ha ett förhållande på jämlik nivå. Men ändå är det endast min enastående självbehärskning som håller mig åtminstone lite tillbaka.

Jag är givetvis inte ensam om det här, nej nej. De flesta killar jag känner dras till dessa tjejer. Missbrukare, egocentriker, psykiskt dåliga och nerdekade tjejer. Och jag både vet och undrar varför. För visst måste det vara samma grej som när tjejer faller för farliga killar? Man tror sig kunna förändra, laga och göra bättre.

Finns det hopp om att kunna göra det, egentligen? Och kommer i så fall glöden och attraktionen finnas kvar?