I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hell or heaven

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-07-10 12:36

hell or heaven

vart platsar du?
tänk på alla onda egoistiska grejjer du gjort, och alla goda hjälpande saker du gjort och räkna ut vart du passar.
inget religontjaffs utan bara vart du platsar.

tyvärr så lär jag väll hamna down down south skulle jag gissa på men förhoppningsvis har jag några år på mig att skärpa mig lite, även om jag kan göra något bra så är de oftast för egen vinst eller att jag vill känna mig lite "över" alla onda människor

syns vi där?

2004-07-10 12:37
jag platsat precis i mitten. Jag skojar inte, jag har gjort lika mycket gott som ont.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2004-07-10 12:50
In heaven all the interesting people are missing.

2004-07-10 12:58
jag vet inte. jag har knappast ett rent samvete, men jag gör ingenting elakt mot andra människor riktigt heller. jag har t.ex. inte dödat någon, eller varit otrogen, eller puttat en gammal tant när ingen såg på.
och jag brukar alltid hjälpa blinda över gatan, och en gång hjälpte jag en gammal gubbe att bära hem hans skittunga matkassar fast han bodde jättelångt bort. just den lilla incidenten tänker jag alltid tillbaka på när det kommer till att försöka summera upp om jag varit en bra eller dålig människa under det som gått av mitt liv.
men sen får man väl ha i åtanke att jag inte tror på gud. och det är väl själva grundkravet för att få komma till himlen.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Graffare

2004-07-10 13:07
Jag har gjort for monga grejor for att komma till himlen.
Jag vet,jag har forstort andras liv,jag har stulit och en massa greejor.
jag har snott fron min EGEN MOR!det kenns forjaevligt nu.
jag var 12 och behovde pengar till cigg.snodde ett guldhalsband och solde det...
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-07-10 13:11
PuGe P15

Om man kommer till himlen eller helvetet beror inte på vad man gör utan om man tror på gud eller inte.
Oavsett vad du gör så länge du ångrar det då är Gud villig att förlåta dig.

All in all: Sno,döda,misshandla och kom till himlen.

Hail Satan.
Graffare

2004-07-10 13:14
hur vet du det?vi kanske redan aer i himlen?jag kanske var snell i mitt forra liv....Om man vogar tenka i dessa banor..budhism?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-07-10 13:17
PuGe P15

För att jag har ägnat dem senaste åren av mitt liv till att försöka övertyga folk hur jävla dumt det är med religion.

Så jag har hört så jävla mycket argument att jag vet mer om religion än en vanligmänniska.

Så enligt den kristna tro är det så.

2004-07-10 13:54
vet faktist inte... tror att jag har gjort mer gott än ond... hmmmm...

o nej, bara för att man ångrar saj behöver inte Gud förlåta en. Ett offers blod förlåtes aldrig. Dett får människan bära på sitt samvete till sista dagen.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2004-07-10 13:55
^^ rätt.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2004-07-10 14:00
hms....
heaven.
men de e de inte jag som bestämmer.
jag har varit rätt snäll o hålt mig från o göra dumma grejer.
levt en väldigt skyddad vardag o försökt skydda dom jag kan från ont.
men de e inte upp ti mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-10 15:53
tja, jag tror inte heller att supa/knulla är SYNDER :P skulle Gud vara emot det skulle han ju inte gett oss kön, eller hur? ;)

dessutom, så drack ju Jesus och alla de vin till all mat, och så.. jag tror då man får göra typ allt utom sånt som stjäla, våldta och mörda och sånt allvarligt.. men eftersom det är rätt najs i himlen, så lär väl inte det behövas? ;)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-07-10 18:20
men så skönt att se ^^

sen att en del verkar tro att helvetet är ett ställe att synda på är fel, det är ett ställe att fysiskt och psykiskt straffas för att man syndat.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-07-10 21:51
just det!
därför ska man vara en snällus! som jag=)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-11 13:38
tack_för_fisken P17

eller så är det helt enkelt så att det är soft där uppe :P att det osar svavel är väl knappast trevligt? :P

2004-07-11 14:35
exaktus!
det e sjukt att vilja komma till helvetet, du lär
ju knappast ha trevligt där, utan tvärtomus!

2004-07-11 15:28
Hmm.. Man har gjort en hel del saker som man inte borde men i slutändan tror jag nog att jag gjort mer nytta än skada.
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2004-07-11 15:54
Måne

precis! de har nog däremot inte riktigt förstått vad helvetet står för riktigt :P
total avsaknad av kärlek, och allt som är skönt och trevligt och vad man vill ha, helt enkelt.

2004-07-11 18:00
Jorden eftersom det är mittemellan :D
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2004-07-11 18:42
HELLena.. haha

2004-07-11 21:30
wtn P16

jamenvisst :P

2004-07-11 22:47

Om det är som det sägs i bibeln så kommer nog nästan alla till helvetet, Med tanke på att alla går om kring å struntar i alla andra personer som dör i svält krig sjukdommar.
+ att ja tvivlar på att det är många som ber om sina synders förlåtelser innan denne person dör.
Up and Atom!

2004-07-11 23:04
mjo, stämmer nog. men å andra sidan skrevs den då ett KRIG bestod av två länder stora som landskapsdelar i dagens läge, med kanske max 50 000 man i fältslag som dog, och inte lika många civila, så tror jag nog att det gäller.

sen STRUNTAR nog inte så många i det, de flesta är nog bara handfallna.. jag struntar inte i det, jag tänker på det då och då, och tycker det är hemskt och har ibland hjälpt till i insamlingar..

samt räddat livet på några kompisar.. inte samtidigt, men var och en.. pratat med de och så så de inte tagit självmord.

2004-07-12 00:39
Jag e nog en god människa, tycker jag, innerst inne. Men sen har ja vart rätt elak i mitt liv oxå, kommer nog få brinna i skärselden ett tag sen får ja komma till himmlen.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
Skivsamlare

2004-07-12 03:32
tror inte det finns en himmel eller ett helvete. däremot tror jag det finns ett liv efter döden. men om vi tänker i termerna bestraffning eller belöning kommer jag få belöning. det goda i mig överväger det onda.

2004-07-12 11:21
hmm.. himlen som sagt :)