I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

skyddsängel...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-06-02 16:18

skyddsängel...

Vad tror ni? finns där nån som alltid älskar dig oavsett vad som hänt eller vad du gjort?
Jag hoppas det... Men hur vet jag? jag vill gärna känna det starkare...

Har hänt vissa saker som fått mig att va säker men just nu känns det lite (och jag menar lite) avlägset...

låt det börja...

2004-06-02 16:40
tjaa.. mamma och pappa.. och min bästa vän.. och mina far och morföräldrar.. typ..
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-06-02 16:41
hehe

nä det tror jag inte det finns

finns folk som e på fel ställe vid fel tidpunkt så finns det människor som följer som man bäddar så får man ligga
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2004-06-02 17:43
vad? alltså skyddsänglar bokstavligt talat, eller bildligt talat?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-06-02 21:57
Okej, om du förlorat någon, t.ex. jag miste min farfar för ett år sen ungefär, så finns personen alltid med dej.
De e en klysha jag vet, men de stämmer att den är i ditt hjärta. Det är det jag tror menas med skyddsängel, det sitter i skallen så att säga, du har för dej att du känner att nån finns i ditt hjärta och det är en trygghet. Å skönt e de.
Close your eyes, Just feel and realize, it is real and not a dream, I'm in you and you're in me.

2004-06-02 21:58
tjaa... tur kan man ju alltid ha...
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2004-06-02 22:36
Min farfar och min vän Alex tror jag faktiskt är mina.
Har länge känt farfar.. och nu efter att Alex dog var det lite förnyad kraft typ.

Äh.. säkert bara strunt men ändå... Känns så.
What we do in life echos in eternity.

2004-06-02 22:48
ja.jag tror de.
tror alltid ngn älskar en fullhjärtat.
sen kan de bara va en sammanslagning av massa själar, gud, änglar ngt. men jag tappar aldrig helt hoppet...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-06 11:00
... det handlar kanske bara om att hålla hoppet uppe...
låt det börja...

2004-06-06 15:59
Nej, känns inte särskilt troligt.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2004-06-06 18:37
Min farmor känner några som varit med om en ganska häftig grej..
Barnen i familjen lekte i jordkällaren. Plötsligt ser systern en ängel framför sig. Barnen blir då rädda och springer in till pappan och säger vad de sett. Pappan följer med tillbaka och där visar det sig att hela jordkällaren är igenrasad.
Vad är skillnaden mellan "änglar" och "skyddsänglar" egentligen?
Iallafall så tror jag att änglar finns.

2004-06-07 13:12
när jag va liten trodde jag att jag hade en skyddsängel som jag inte kunde se, men som alltid fanns bredvid mig. jag brukade prata med henne (det va en hon) när jag kännde mig ensam. visst skulle det va skönt om det verkligen fanns en sådan, men jag tror dessvärre att vi i grunden bara har oss själva.

men ibland kan det nog vara nödvändigt att tro på något eller någon för att kalara av tillvaron.
blipp

2004-06-07 17:02
katt_ F0

hmm.. tycker man inte att raset borde hörts isf.??

"min farmor känner några.." - jo, några ljuger ;P

men jag tror också på änglar i vilket fall som helst :)

2004-06-07 18:12
katt_ F0
Skyddsänglar liksom vakar alltid över samma person och du kan själv ta kontakt med dem... Dom finns bara för dig.

Sozan F15
Önskar jag hade den kontakten med min syrra =|
låt det börja...

2004-06-08 18:15
Fidoox F20

you dont like privacy? ;)

2004-06-11 22:37
fidoox F20
å visst e sånt härligt! När man känner att man ger nåt som för en kanske är så litet och som sedan visar sig vara nåt stort för en annan och sedan dessutom får denns förtroende! Låter Härligt att du hittat din mänskliga Ängel... Eller kanske en mänsklig ängel...

Har oxå kännt så... måste komma ihåg att säga det till honom nästa gång jag ser han...

Sozan F15
Aha... riktigt lyckligt lottad!
låt det börja...