I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

veta om våldtäkt?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-05-09 15:50

veta om våldtäkt?

vakna i morse i gammal god anda o satte på datorn i samma veva. loggar in på msn och börjar snacka med en tjej ja känner rätt bra. vi snackar lite om vad vi gjort i helgen, sen så kommer det, hon har blivit våldtagen på fyllan.sen säger hon att ja inte får säga det till nån. asså ja fattar inte hur hon tänker men det är väl p.g.a att ja själv aldrig vart i den situationen, men va gör man? va gör man när det händer nått hemskt för en person man tycker om?

2004-05-09 17:52
SiggeSixten: jo,om ja ser honom så kommer de nog bli så.

2004-05-09 20:10
Soulpower P19 ...sorgligt men sant...har osså höt historier som senare påvisats/erkänts vara lite vääääl nyanserade??

Men go to the police with her, tror hon tackar dig en dag....kanske inte imorn lr i övermorn...men nån dag!
Skynda dig i verket iaf...ju längre de går dessto mer kan hon lägga skulden på sig själv...o då läru aldrig få henne t plisen!

I'm up for a aswooppin...if the evedence are strong!

Flying inbetween..

2004-05-09 23:48
ååååh finns fan inget så jääävla vidrigt som våldtäkt... övertala henne att gå till polisen... om det inte leder till nåt vilket man kan anta så ska du samla ihop pöbeln och gå till attack!!!!!!!...
What would macgyver do?

2004-05-09 23:54
asså sjukt! jag hade dödat för mindre.. nej men serriöst ge den jäveln en oförglömlig omgång! stampa hårda pungsparkar!!

2004-05-10 13:35
Medea: Man kan inte ta tillbaka sina anmälningar nu för tiden! Det ändrades ju eftersom vittnen inte skulle kunna bli skrämda att göra det! :/

Min åsikt är, gå till polisen, få en läkarundersökning, tala med en psykolog allt det där behövs. Det var inte hennes fel (något som tydligen blivit åsidosatt de senaste åren) det var mannens fel. Man kan INTE tvinga sig till ett samlag. Det är sjukt!

2004-05-10 14:53
alltså, det är ganska viktigt att gå till polisen även om anmälan läggs ner eller att hon inte blir trodd. man måste visa samhället var man står, att man inte accepterar such shit. Varje anmälan av en våldtäkt är ju en protest. Ju fler som anmäler, desto mer måste övermännen ta det på allvar, man kan ju inte bagatellisera så många utsattas röst så att säga. Och om åtalet läggs ner, anmäl igen och igen o igen.... visa att det är på allvar. stötta din tjejkompis så mkt du kan också, det är väldigt viktigt ( även om det är svårt) att övertyga henne om att hon är ett offer, att hon inte har provocerat fram övergreppet. det är väldigt lätt att tolka samhällets signaler som att det är en själv som har gjort så att mannen inte kan hantera sina hormoner, men det stämmer ALDRIG!!!!! Säg åt henne att ringa en tjejjour eller gå tills kvinnornas hus eller vad det heter i sthlm, för att få råd och hjälp av proffisionella, eller ring själv en tjejjour för att fråga om råd hur man hjälper en utsatt kompis....
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2004-05-10 15:53
min polare blev våldtagen för snart tre år.. hon sa inget o man märkte inget förän ett år senare då hon förökte ta livet av sig.. då fick man veta att hon blivit våldtagen
hon blev satt p hem för hon försökte bara ta livet av sig hela tiden-.
men hon sa aldrig vem om gjorde det. för ett tag sen lyckades dom få det ur henne o kunde göra en polisanmälan. hon hade precis slutat med självmordsförsöken men började igen efter anmälan. hon drog knogarna mot en knaglig betong vägg så händerna var alldeles såriga. hon förökte det mesta för att få dö..

det bästa är att ta itu med det med en gång. att prata om det är ett måste. även om det gör ont för stunden så är dt viktigt för framtiden.

2004-05-10 18:53
läs "Flickan och skulden" av Katarina Wennstam (tror jag att hon heter). äckligt bra bok som tar upp riktiga våldtäktsfall. (tänkte bara säga det, var i ungefär samma situation som dig, förutom att hon själv valde att gå till polisen. så jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det....)

2004-05-10 19:22
nej, helt fel sätt!!!!! det kan man göra när åtalet har lagts ner!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2004-05-11 08:21
D_UNIT lyssna på vad LoRia F16 säger... det kan man göra sen.

2004-05-11 08:37
tjejjouren telefonnummer: 08 - 644 09 20, [email protected]

Alla Kvinnors Hus
Svartensgatan 3
Box 4023
102 61 Stockholm
08-644 10 42
[email protected]

Kriscentrum för kvinnor
Wollmar Yxkullsgatan 23
118 50 Stockholm
08-508 25 541
[email protected]
[email protected]

Alla dessa har någon form av stödgrupper, stödpersoner eller terapeuter att erbjuda. Vissa av dem ger också juridiskt och personligt stöd vid ev. polisanmälan. Dessa kvinnor har hur mycket erfarenhet som helst och vet verkligen vad de håller på med.

?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2004-05-11 08:37
annars så döda aset...

2004-05-11 08:45
våldtäkt är den enda grejjen jag tycker man verkligen ska anmäla...

däremot gillar jag inte dem nya lagarna som träder i kraft.

2004-05-11 10:11
Zyko P15 Vill inte vara taskig men är du säker på att hon verkligen blev våldtäkt då. Är hon 15 hon med så finns det en tendens för sådana i den åldern att överdriva vissa saker.

T.ex. Hon går in på nå rum med nån kille som hon har strulat med som fan. De är på väg till att ha sex. Förspelet går bra. Allt går bra tills han kör in den. Av nån anledning så kanske det gör ont för henne. Hon säger att hon vill sluta men han är nära att komma så han kör vidare en stund tills han kommer. Då skulle det kunna heta för henne att hon blev våldtagen eftersom han "gav fan" i om hon sa att hon inte ville mer.

Visst skulle scenariot kunna vara så?

(säger då inte att hon kanske blev riktigt våldtagen. Det kanske hon blev. Jag kommer bara här med en tanke så folk inte bara tänker till hennes fördel. Hon kan ha varit lika delaktig som han. Hon kanske bara vill ge skit åt honom och påstå något sådant med)
"I got a timemachine, use it to insult you mom and fuck with her childhood" -Edan

I was born as a beautiful man, but the uglyness is powerful, i do what i can! - Vinnie Paz

2004-05-11 12:34
Visa bara att du finns där. O försök ta henna till polisen, men tvinga henne inte. sen gör allt för att få reda på vem jäveln som gjorde det var o hjälp honom att lida själv!
Med det viktigaste är att du finns där för henne!
Just fan, det är jag som är Satan.

2004-05-11 19:05
Medea F17 Visste att nån skulle komma och säga nått sånt. Det jag menar är att när det handlar om våldtäkt så är det alltid den utsatta som de flesta tror på. Det skulle ju kunna vara typ så jag sa. Och jag sa inte att våldtäkterna går till så. Jag bara satt och tänkte lite. Att så skulle det kunna vara.

Kaneida P20 Japp. Helt rätt. Det jag skrev var bara ett förslag på hur det skulle kunna vart.
"I got a timemachine, use it to insult you mom and fuck with her childhood" -Edan

I was born as a beautiful man, but the uglyness is powerful, i do what i can! - Vinnie Paz

2004-05-12 21:43
Miss_V F18: Okay..

(jag har inget mer att säga)

2004-05-13 07:22
Hon säger att hon vill sluta men han är nära att komma så han kör vidare en stund tills han kommer. Då skulle det kunna heta för henne att hon blev våldtagen eftersom han "gav fan" i om hon sa att hon inte ville mer.

Det där var det vidrigaste jag hört någonsin. vad ursäktar att man "fortsätter att köra vidare"?!!? Man ska alltid respektera ett nej, och att man är nära att komma är absolut inte en ursäkt! Sjukaste jag läst på länge....

2004-05-13 09:35
Ja men är inte världen så sjuk att det skulle kunna vara så det gick till???

2004-05-13 15:01
Miss_V F18 : Jag skrev inte att det INTE kunde vara en riktig våldtäkt. Eller skrev jag det? Du får gärna citera mig om du vill.

2004-05-13 16:54
supar_nollie P18

Du skrev det. läs ditt eget inlägg. Att femotnåringar kan tycka eller tro att de kan blivit våldtagna. Det du beskrev är just en våldtäkt, och jo, jag håller med dig; världen är så sjuk att det händer.

2004-05-13 18:18
Medea F17

Varför skulle det inte vara tillåtet att tänka så? Det är en vanlig tankegång och känsla, och det handlar faktiskt bara om hur just du känner. Det är ju ingen som kan säga åt dig att tänka på ett annat sätt om vad som hänt med din egen kropp, ingen kan ju komma och säga "Jo, du har fel, det var visst våldtäkt" eller "nej, det var ingenting, det är bara som du tror". Det handlar om vad du tycker såklart.

2004-05-14 09:44
scenariot för den tjejen skulle kunna vara så som Medea F17 beskriver och varit med om. Men att hon har helt andra tankegångar än dig medea och vill att det ska vara våldtäkt.

Är det våldtäkt då om hon tycker att det är det?

(jag kommer bara med förslag på hur det skulle kunna vara. Säger inte att tjejen i fråga är helt dum i huvudet och bara hittar på våldtäkten.)