I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Säljes] KORG MicroSAMPLER (sparsamt använd, väldigt gott skick)

Övrigt - Köp & Sälj

   

2012-02-13 23:06

[Säljes] KORG MicroSAMPLER (sparsamt använd, väldigt gott skick)



Jag har en sparsamt använd KORG MicroSAMPLER, som jag funderar på att göra mig av med. Den fungerar perfekt, men jag använder den inte så ofta, och är just nu arbetslös, så därför slår det mig att jag kanske borde sälja den. Nästan säker på att originalförpackning finns kvar (orkar inte gå och dubbelkolla just nu, men kan återkomma).
Kan sampla via både line-ingångar (stereo/mono) och medföljande mikrofon. Kan även styras av midikontroll eller midisequencer (t.ex. din favorit-DAW) via MIDI In, och kan även användas som midikontroll via MIDI Out. Mjukvara för noggrannare redigering av ljudbanker (samt extra ljudbanker, manual, osv) finns att ladda ner från Korgs hemsida (samplingar överförs lätt från det inbyggda minnet till dator via USB).
Väldigt snabb att jobba med, och helt okej att hacka sönder samplingar med. Flera olika samplingslägen.
Har även både 21 inbyggda effekter och en enkel sequencer.
Drivs av såväl batterier som nätspännig. Perfekt att ha hemma, i studion, på scen, i bilen, parken, varsomhelst där du får beat-idéer du inte vill glömma bort. Väger inte så mycket heller.
Kan sampla i olika sample rates, från 48khz (DVD-kvalité) ner till 6khz (oerhört smutsigt). Samplingar kan även krossas ännu värre med decimator-effekten och resamplas om och om igen tills det bara är smuts kvar (om du gillar smuts). Resampling kan även användas för att lägga fler och fler olika effekter på samma sampling.

Produktvideo:

Fler videor.

Går ny i svensk butik för 5455 kr. Jag säljer förstås billigare, men det exakta priset kan diskuteras.

Jag återställer förstås till fabriksinställningarna och rensar bort mina samplingar om nån vill köpa den, så att den är i stort sett "som ny".

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.