I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Bytes] Boss SP-505 (Har defekt MPC2000 eller fungerande SP-606. / Även köpes)

Övrigt - Köp & Sälj

   

2012-02-04 22:02

[Bytes] Boss SP-505 (Har defekt MPC2000 eller fungerande SP-606. / Även köpes)

Det här kanske låter lite konstigt, men vi har alla olika behov, så...

Jag är på jakt efter en Roland/Boss SP-505.
Är det glapp i kontakter eller kosmetiskt slitage, är jag ändå intresserad, förutsett att priset är proportionerligt och det inte är några mystiska/svåra fel.

Ifall någon med en SP-505 inte så gärna vill sälja som "byta upp sig", så är jag öppen för att skiljas från min aningen klumpiga men fullt fungerande Roland SP-606 (med inbyggt USB-ljudkort som jag kan verifiera fungerar finfint till Windows Vista 32bit och ryktas fungera till Windows 7 32bit, samt optisk sensor "D-Beam" som man kan styra filter och inbyggd synth med genom att röra handen i luften) i byte mot en SP-505 och en liten summa pengar eller ett gäng SmartMedia-kort eller nåt (kan förhandlas beroende på vad du har att lägga till, behöver inte vara nåt särskilt värdefullt, eftersom värdesskillnaden inte är så jättestor; jag kan själv inkludera upp till 3 CF-kort på 512MB om vi kan komma överens om nåt som känns rättvist från båda hållen).
Det kanske låter skumt att vilja gå från SP-606 till SP-505 när 606:an tekniskt sett är mer avancerad och en nyare modell i samma serie (Roland äger Boss, och SP-serien har hoppat lite fram och tillbaka genom åren), men smaken är som baken, 505 tar mindre plats i väskan och jag har gott om avancerade prylar, så jag söker SP-505 just för att det kan vara bra att ha någonting mindre avancerat också.

Kan även tänka mig att byta bort min begagnade Akai MPC 2000, som behöver repareras. Klassisk/legendarisk monster-sampler/sequencer (jävligt dyr när den kom ut). Jag vet inte exakt vad det är för fel på den, men den "kraschar" strax efter att man startar den. Displayen fryser sig, och det går inte att göra någonting. Jag misstänker starkt att den kan lagas om man bara hittar var felet sitter (vild gissning, säkert bara nåt som lossnat eller nån komponent som behöver bytas ut), men jag bor i en håla, så det finns ingen som kan hjälpa mig med det häromkring så vitt jag vet. Bor du mer centralt så kanske du kan hitta en reparatör, eller sälja/byta vidare. Ha i åtanke att MPC 2000 (även i detta tillstånd) antagligen är värd mer än både SP-505 och SP-606, men jag är ändå beredd att byta den mpt en SP-505 bara för att jag inte orkar se det här jävla åbäket mer. Behöver du reservdelar? Eller vet du var man kan få en MPC reparerad? Eller bygger du ett hiphopmuseum? Då har jag saken åt dig. Den ser rätt välbehållen ut på utsidan. Displayen har några döda pixlar, men den kan bytas ut om det stör när väl krasch-felet är löst. Startdiskett medföljer. Kan även inkludera tomdisketter om så önskas.

Och för referens, här kommer bilder (inte på just mina enheter, men jag kan fixa videobevis om nån är intresserad)...

Söker en sån:


Har en sån:

(Fungerar perfekt, bytes mot SP-505+nåt mer.)

Har även en sån:

(För reparation eller reservdelar, bytes mot SP-505...eller om du har nåt annat roligt. Jag vill bara bli av med fanskapet.)

Jag är även på jakt efter en Boss VT-1 Voice Transformer sedan många år tillbaka. Om någon råkar ha en, säg till.
Eller om du har nåt annat du kan tänka dig att byta mot min defekta MPC 2000 så säg till, för jag är ganska desperat att bli av med den.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.